X
Sant Jordi 2024
Botó que mostra/amaga menú superior
Botó que mostra/amaga menú lateral
Notícies - Actualitat
L'Ajuntament estalvia 115 mil euros gràcies a l'Administració electrònica


La inversió realitzada en equipament informàtic, programari i formació del personal ha permès que l'Ajuntament de Sant Vicenç de Montalt finalitzi l'any 2019 havent estalviat 115.326 euros.


Signatura biomètrica

Les últimes dades recollides pel Consorci de l’Administració Oberta de Catalunya (AOC) sobre l’estat de l’Administració electrònica durant l’any 2019, indiquen que l’Ajuntament de Sant Vicenç de Montalt ha estalviat 18€/habitant per l’ús d'eines telemàtiques de tramitació i consulta de la informació, fent un total de 115.326 euros d’estalvi.


Durant el 2019 l'OAC de l'Ajuntament va rebre 2.092 instàncies electròniques  
 
L’any passat, la ciutadania va tramitar 2.092 instàncies electròniques i 1.282 de presencials, però fetes amb tauletes de signatura biomètrica. D’aquesta manera, totes les tramitacions es fan de manera telemàtica i el consistori ha eliminat totalment el paper. L’Ajuntament també ha apostat per l’administració electrònica a l’hora de comunicar-se amb altres administracions, facturar, licitar o publicar anuncis i edictes.


La ciutadania realitza les deves tramitacions a través de la web de l'Ajuntament, dins l'apartat e-TRAM, el mòdul de gestió municipal de sol·licituds i tràmits per Internet integrat a la plataforma del Consorci AOC. D'aquesta manera les persones físiques, les empresses, entitats, associacions... poden accedir a la informació necessària sobre tràmits locals, iniciar i formalitzar qualsevol sol·licitud i consultar l’estat i el contingut del seus tràmits des de qualsevol lloc, 24 hores al dia, 365 dies a l'any.

En aquest sentit, ens els darrers dos anys, l’Ajuntament ha adequat els sistemes per complir amb la normativa en Administració electrònica i el procediment administratiu, implementant les signatures electrònica i biomètrica, la còpia certificada de documentació, la factura i la notificació electrònica i la interoperabilitat entre administracions, entre d'altres.


Tot seguit, us oferin un resum de les dades relatives a Administració electrònica del nostre municipi, recollides per l'AOC durant l'any 2019:

  • 693 tràmits electrònics amb altres administracions (Generalitat, Diputació, Estat, Consell Comarcal...)
  •  29 consultes Via Oberta, que permet accedir a la informació d’altres administracions, evitant així que els ciutadans hagin d’aportar papers o dades quan realitzen els seus tràmits amb l’Ajuntament.
  • 3.896 factures electròniques
  • 11 licitacions a través de la Plataforma de Contractació Pública de Catalunya
  • 1.661 notificacions electròniques, de les quals 1.307 anaven dirigides a persones físiques
  • 62 certificats digitals (treballadors/regidors/servidors/web municipal...)
  • Publicats 102 anuncis/edictes al tauler digital.

Entre d'altres eines digitals, l’Ajuntament de Sant Vicenç de Montalt a través del web municipal (que disposa del Segell d’Accessibilitat) també disposa de Finestreta Única Empresarial per agilitzar les tramitacions del sector empresarial, visor d’Urbanisme i Cartogràfic,  espai d’enquestes i de votacions telemàtiques...

OAC DE L'AJUNTAMENT
Publicat el 11.03.2020
COMPARTIR
Comparteix al FacebookCompartir a Twitter

C/ Sant Antoni, 13 - 08394 Sant Vicenç de Montalt

^