Carrer Sant Antoni, 13 08394 Sant Vicenç de Montalt Tel. 93 791 05 11 - Fax: 93 791 29 61 http://www.svmontalt.cat ANUNCI APROVACIÓ DEFINITIVA BASES GENERALS DELS PROCESSOS DE SELECCIÓ I CONSOLIDACIÓ DE PLACES DEL RÈGIM FUNCIONARIAL I DEL RÈGIM LABORAL DE L'AJUNTAMENT DE SANT VICENÇ DE MONTALT. A El Ple de la Corporació, en sessió celebrada el dia 27 de setembre de 2018 va aprovar inicialment les bases generals dels processos de selecció i consolidació de places del règim https://bop.diba.cat funcionarial i del règim laboral de l'Ajuntament de Sant Vicenç de Montalt. La qual cosa ha estat exposada al públic durant el termini de trenta dies hàbils, comptats des del dia següent a la darrera publicació de l'aprovació inicial que ha sigut al DOGC el dia 29/10/2018, a efectes de possibles reclamacions. No ha estat presentada cap allegació al respecte, per la qual cosa, les esmentades bases generals s'entenen aprovades definitivament i es transcriu a l'annex del present el text íntegre de les mateixes. Pàg. 1-16 L'alcalde CVE 2019000435 Javier Sandoval Carrillo ANNEX Data 16-1-2019 "BASES GENERALS DELS PROCESSOS DE SELECCIÓ I CONSOLIDACIÓ DE PLACES DEL RÈGIM FUNCIONARIAL I DEL RÈGIM LABORAL DE L'AJUNTAMENT DE SANT VICENÇ DE MONTALT Butlletí Oficial de la Província de Barcelona PRIMERA.- Objecte. L'objecte de les presents bases és l'establiment de les normes que de manera uniforme han de regir les convocatòries per la selecció i consolidació de personal amb la condició de funcionari de carrera (F-C) i amb la condició de personal laboral fix (L-F) de l'Ajuntament de Sant Vicenç de Montalt. Aquestes bases han de regular entre d'altres aspectes, el sistema selectiu, les proves a superar i els mèrits a optar. Apart d'aquestes bases, la normativa de referència per a la selecció és l'específica que estableix els sistemes i les formes d'accés a la funció pública. En concret: La llei 7/1985, de 2 d'abril, reguladora de les Bases del Règim Local, RDL 5/2015, de 30 d'octubre, pel qual s'aprova el text refós de la LEBEP, RD 364/1995, de 10 de març, pel qual s'aprova el Reglament General d'Ingrés del Personal al servei de l'Administració General de l'Estat, d'aplicació directa a B l'administració local, Les diferents Lleis Generals de Pressupostos de l'Estat que regulen el règim jurídic per la configuració de les diferents Ofertes Públiques d'Ocupació (OPO), I amb caràcter de desenvolupament de la normativa bàsica, tota la normativa catalana de funció pública relativa als sistemes i formes d'accés a la pròpia funció pública, A De forma específica, la normativa de referència per a la consolidació de les relacions laborals o funcionarials temporals són les disposicions transitòries segona i quarta de https://bop.diba.cat l'Estatut Bàsic de l'Empleat Públic. Per a cada convocatòria són aplicables aquestes bases generals i allò que disposin les bases específiques que s'aprovin a tal efecte. SEGONA.- Principis rectors del procés. Pàg. 2-16 En l'execució dels processos selectius i de consolidació es garantirà l'observança i el compliment dels principis constitucionals d'igualtat, mèrit i capacitat, així com aquells previstos a l'article 55 de l'Estatut Bàsic de l'Empleat Públic (EBEP) i resta de l'ordenament jurídic, i que són els següents: CVE 2019000435 a) Publicitat de les convocatòries i de les seves bases. b) Transparència. c) Imparcialitat i professionalitat dels membres dels òrgans de selecció. d) Independència i discrecionalitat tècnica en l'actuació dels òrgans de selecció. e) Adequació entre el contingut dels processos selectius i les funcions o tasques a Data 16-1-2019 desenvolupar. f) Agilitat, sense perjudici de la objectivitat, en els processos de selecció. TERCERA.- Formes d'accés. Butlletí Oficial de la Província de Barcelona La forma d'accés del personal, adquirint la condició de funcionari/a de carrera o laboral fix de l'Ajuntament de Sant Vicenç de Montalt, és el sistema de concurs- oposició, d'acord amb la OPO que es generi per cada any natural, i segons la normativa vigent. QUARTA.- Condicions i requisits que han de reunir els aspirants. Podran prendre part en els procediments selectius i de consolidació, les persones que reuneixen ­a més de les condicions específiques-, les condicions generals següents, en la data de finalització del termini per a la presentació d'instàncies i mantenir aquestes condicions fins a la pressa de possessió de la plaça: a) Tenir la nacionalitat espanyola o la nacionalitat d'un estat membre de la Unió Europea o la d'un estat amb tractat internacional subscrit per la Unió Europea i ratificat per Espanya, pel que el sigui aplicable la lliure circulació dels/les treballadors/es. Tot això, amb excepció d'aquelles places reservades al règim funcionarial on s'hagin de desenvolupar funcions que impliquin una participació en l'exercici del poder públic o funcions que tenen per objecte la B salvaguarda dels interessos de l'Estat o de les Administracions Públiques. També tindran accés a l'ocupació pública el/la cònjuge, els/les descendents i els/les descendents del/de la cònjuge, tant dels/de les ciutadans/es espanyols/es com dels/de les nacionals dels estats membres de la Unió Europea o dels estats als quals, en virtut de tractats internacionals subscrits per la Unió Europea i ratificats per l'Estat espanyol, els A sigui aplicable la lliure circulació de treballadors/es, qualsevol sigui la seva nacionalitat, sempre i quan els/les cònjuges no estiguin separats/des de dret i els/les descendents siguin https://bop.diba.cat menors de 21 anys o majors d'aquesta edat, però visquin a càrrec dels seus progenitors. Els/les estrangers/es esmentats/des en els apartats anteriors, així com els/les estrangers/es amb residència legal a Espanya poden participar en els processos de selecció de personal laboral. En qualsevol cas, els/les aspirants que no tinguin la nacionalitat espanyola han d'acreditar Pàg. 3-16 documentalment la seva nacionalitat. En el cas que el procés de selecció faci referència a personal laboral, els/les aspirants de nacionalitats diferent al de Estat membres de Unió Europea hauran d'aportar els permisos de residència i treball necessaris segons la normativa vigent. CVE 2019000435 b) Haver complert 16 anys abans de la finalització del termini de presentació d'instàncies i no excedir de l'edat màxima de jubilació forçosa legal per a l'accés a l'ocupació pública. Les bases específiques dels diferents processos de selecció poden establir edats mínimes i màximes diferents a les esmentades anteriorment, en funció de l'accés a cossos especials, que per normativa específica així ho estableixin. Data 16-1-2019 c) Posseir la titulació exigible a la indicada en les corresponents Bases Específiques o estar en condicions de tenir l'acreditació corresponent en la data en que acaba el termini de presentació de sollicituds per prendre part en les proves selectives. En el supòsit de presentar un títol equivalent a l'exigit, s'haurà d'acompanyar per un certificat expedit pel Ministeri o Conselleria d'Ensenyament competent que acrediti l'esmentada equivalència. En Butlletí Oficial de la Província de Barcelona el supòsit de presentar un títol superior a l'exigit, s'haurà d'acreditar a petició de l'Ajuntament i de forma motivada que comprengui les atribucions i competències de l'exigit. d) Tenir la capacitat funcional per al desenvolupament de les tasques establertes en les Bases Específiques. e) No patir cap malaltia o discapacitat física, psíquica o sensorial que impedeixi l'exercici de les funcions objecte de les places convocades. f) No haver estat separat/da del servei de qualsevol de les Administracions Públiques o dels òrgans constitucionals o estatutaris de les Comunitats Autònomes per expedient disciplinari. No estar en situació d'inhabilitació absoluta o especial per ocupar càrrec públic per resolució judicial, ni inhabilitat per l'accés als cossos o escales de funcionaris, ni inhabilitat per exercir funcions similars a les quals desenvolupava, en el cas del personal laboral. B En el cas de ser nacional d'un altre Estat, no restar inhabilitada o en situació equivalent, ni haver estat sotmès a sanció disciplinaria o equivalent que impedeixi, en el seu Estat, l'accés a l'ocupació pública. g) Mitjançant les bases específiques es poden exigir altres requisits d'accés que tinguin relació objectiva i proporcionada amb les funcions i tasques a desenvolupar. A h) Pagament dels drets d'examen que seran els fixats en l'Ordenança Fiscal corresponent, que només seran retornats en els següents supòsits: https://bop.diba.cat De no ser admès/sa el sollicitant en el procés selectiu. De no poder-se presentar al procés selectiu per motiu de força major degudament justificat. Per "suspensió" del procés. CINQUENA.- Sollicituds. Pàg. 4-16 Les sollicituds per participar en els procediments selectius s'han de formular en document normalitzat i segons el regulat a l'article 66 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, que regula el Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques (LPACAP). CVE 2019000435 Per tal de ser admès en els processos selectius s'haurà de presentar amb la sollicitud la següent documentació: a. Declaració responsable, que es compleixen els requisits de participació establerts a la convocatòria. Data 16-1-2019 b. Sollicitud d'adaptació per a la realització de les proves. En el cas que la persona candidata solliciti una adaptació per a la realització de les proves, haurà d'adjuntar a la seva sollicitud el dictamen expedit per l'equip multiprofessional competent, on consti la proposta d'adaptació en temps i/o mitjans de la/es prova/es. Butlletí Oficial de la Província de Barcelona c. Pagament de la taxa per drets d'examen o exempció del pagament. d. Declaració jurada de no estar afectat per cap causa d'incompatibilitat per prestar serveis a l'administració pública i de no estar inhabilitat per resolució administrativa per a l'exercici de funcions públiques. e. Acreditació dels coneixements de llengua catalana: Declaració responsable conforme es disposa del certificat de nivell requerit a la convocatòria o superior, de la Secretaria de Política Lingüística, o bé algun dels títols equivalents, d'acord amb la normativa vigent. També es podrà fer constar a la sollicitud que ja s'ha superat una prova de català del mateix nivell o superior en processos anteriors de selecció de personal per accedir a l'Ajuntament de Sant Vicenç de Montalt, sempre i quan les proves hagin estat portades a terme pel Consorci de Normalització Lingüística del Maresme (CNLM). f. Acreditació dels coneixements de llengua castellana: persones de nacionalitat diferent B a l'espanyola. Les persones que no tinguin la nacionalitat espanyola, hauran d'acreditar el coneixement de la llengua castellana, tant en l'expressió oral com en l'escrita, en el grau adequat a les funcions pròpies de les places convocades, o bé presentar algun dels documents següents, d'acord amb el nivell que determini les bases específiques: - Certificat conforme ha cursat la primària i/o la secundària i/o el batxillerat a l'Estat Espanyol. A - Diploma d'espanyol que estableix el Reial decret 1137/2002, de 31 d'octubre o títol equivalent. - Certificat d'aptitud en espanyol per a estrangers expedit per les escoles oficials https://bop.diba.cat d'idiomes. El Tribunal de Selecció pot demanar en qualsevol moment als aspirants l'acreditació mitjançant l'aportació dels documents originals dels requisits necessaris per participar en la convocatòria. Una vegada finalitzada la fase d'oposició, les persones aspirants que l'hagin superat, i per tal de portar a terme la fase de concurs, hauran d'acreditar documentalment els requisits i mèrits Pàg. 5-16 que es desitgin allegar, en el termini màxim de 5 dies laborables a comptar des del dia següent a la publicació de la qualificació de la última prova, sense que el Tribunal pugui valorar d'altres que no s'hagin acreditat documentalment i segons els criteris que s'estableixin a les bases específiques. CVE 2019000435 Documentació d'acreditació dels requisits i mèrits: - DNIE; NIE o altres documents oficials. - Currículum vitae. - Per acreditar experiència treballant per compte d'altri: