Carrer Sant Antoni, 13 08394 Sant Vicenç de Montalt Tel. 93 791 05 11 - Fax: 93 791 29 61 http://www.svmontalt.cat ACTA DE LA SESSIÓ ORDINÀRIA DEL PLE DE L'AJUNTAMENT DE SANT VICENÇ DE MONTALT, CELEBRADA EN 1a. CONVOCATÒRIA EL DIA 29 DE MAIG DE 2008 Identificació de la sessió Núm.: 06/08 Caràcter: ordinari Data: 29 de maig de 2008 Horari: de 20:05 a 21:30 hores Lloc: Sala de Sessions de la Casa Consistorial de Sant Vicenç de Montalt Assistents: - Sr. Miquel Angel Martínez i Camarasa, Alcalde (CIU) - Sr. Javier Trapé i Puig, Primer Tinent d'Alcalde (CIU) - Sr. Pere Orts i Cubillo, Segon Tinent d'Alcalde (ESQUERRA-AM) - Sr. Amadeu Clofent Rosique, Tercer Tinent d'Alcalde (AXSV) - Sr. Miquel Pujol i Ramon, Quart Tinent d'Alcalde (CIU) - Sra. Mª Lluïsa Grimal Colomé, Regidora (CIU) - Sra. Fina Navarro Nicolás, Regidora (CIU) - Sr. David Pons i Comas, Regidor (ESQUERRA-AM) - Sr. Lluís Bisbal i Pujol, Regidor (PSC-PM) - Sr. Rosalia Oller Boada, Regidora (PSC-PM) - Sr. Juli Martín Moliné, Regidor (PSC-PM) - Sr. Miquel Àngel Pigem de las Heras, Regidor (ANEM-EPM) , incorporat a les 20:08 hores. Excusà la seva absència: - Sr. Francisco Javier Mas Arenillas, Regidor (PP) Secretari: - Francesc Ortiz i Amat, el de la Corporació. ORDRE DEL DIA PRIMER. APROVACIÓ, SI ESCAU, DE L'ACTA DEL PLE DE LA CORPORACIÓ DE DATA 24 D'ABRIL DE 2008. SEGON. CORRESPONDÈNCIA OFICIAL I DESPATX D'OFICI. TERCER. DONAR COMPTE DE LA DONACIÓ A L'AJUNTAMENT DE SANT VICENÇ DE MONTALT DE DIVERSOS QUADRES PER PART DEL SENYOR JAUME NOGUÉ I BRUNET I LA SENYORA GLÒRIA PUIG I LLORCA. QUART. APROVACIÓ PROVISIONAL, SI ESCAU, DE L'ORDENANÇA REGULADORA DEL PREU PÚBLIC PER A LA UTILITZACIÓ PRIVATIVA D'ESPAIS DEL CENTRE CÍVIC "EL GORG" DE SANT VICENÇ DE MONTALT. CINQUÈ. APROVACIÓ, SI ESCAU, DE LA DISSOLUCIÓ DE LA JUNTA DE COMPENSACIÓ DEL SECTOR 3PPO "CAMÍ DEL CEMENTIRI". SISÈ. APROVACIÓ, SI ESCAU, DE LA TRANSFORMACIÓ DEL CONSORCI DEL MUSEU DEL PESSEBRE EN FUNDACIÓ I DELS SEUS ESTATUTS. SETÈ. APROVACIÓ PROVISIONAL, SI ESCAU, DEL REGLAMENT DEL SERVEI MUNICIPAL DE MENJADOR. VUITÈ. APROVAR, SI ESCAU, L'ACTA DE REPLANTEIG DE PARCEL·LACIÓ I NORMALITZACIÓ DE LLINDARS DE LES FINQUES ENTRE L'AJUNTAMENT I 9 MAR IMMOBLES I GESTIÓ, SL PER LA FINCA SITUADA EN EL CARRER LES FONTS, 13 A 37 I CARRER DEL MIG, 5 AL 11. PRIMER. S'obre la sessió i el secretari pregunta si els senyors regidors es donen per assabentats del contingut de l'esborrany de l'acta de 24 d'abril de 2008. El senyor Lluís Bisbal i Pujol, portaveu del Grup Municipal Socialista, vol fer constar que quan va prendre la paraula al torn de precs i preguntes en relació amb les dietes del senyor alcalde el que va fer era demanar els comprovants de les esmentades dietes i no demanar les dietes. Així mateix, en el mateix torn de precs i preguntes, quan consta que ell va formular la pregunta sobre la realització dels plens ordinaris, qui va prendre la paraula va ser el senyor Alcalde per fer un aclariment sobre l'assumpte en resposta a una pregunta feta pel senyor Bisbal en un Ple anterior. Vol que consti en acta. 2 També demana que les actes dels Plens se li facin arribar com a esborranys i que se li atorgui un termini de quaranta-vuit hores per a manifestar el que estimi oportú, abans que siguin signades i tramitades. Els senyors regidors no hi troben cap inconvenient. Finalment, acceptades les esmenes proposades, s'aprova, per unanimitat, Primer. Aprovar l'acta de la sessió plenària de 24 d'abril de 2008. SEGON. El senyor secretari pregunta si els senyors regidors es donen per assabentats de les publicacions de més interès, aparegudes en el Diari Oficial de la Generalitat, Butlletí Oficial de la Província i el Boletín Oficial del Estado, des de la darrera sessió, a la qual cosa responen afirmativament. TERCER. El senyor Alcalde pren la paraula per tal de donar compte de la donació efectuada per part dels senyors Jaume Nogué i Brunet i Glòria Puig Llorca consistent en diversos quadres a l'Ajuntament de Sant Vicenç de Montalt. Procedeix a donar lectura de la carta d'agraïment enviada en data 29 de maig de 2008. Suggereix que es faci un agraïment exprés per part de tot el Consistori. S'aprova, per unanimitat, trametre el més sincer agraïment als senyors Jaume Nogué i Brunet i Glòria Puig Llorca per la seva valuosa donació de quadres a l'Ajuntament de Sant Vicenç de Montalt. QUART. El regidor delegat de Cultura ha preparat l'esborrany d'Ordenança que es transcriu. La Junta de Govern Local va emetre dictamen favorable. El Consell Sectorial de Cultura va emetre dictamen favorable, no obstant, cal incloure els partits polítics locals com a entitats exemptes del pagament del preu públic. Text a aprovar amb l'esmena del Consell Sectorial de Cultura: "ORDENANÇA NÚM. 59 3 PREU PÚBLIC PER LA UTILITZACIÓ PRIVATIVA D'ESPAIS DEL CENTRE CÍVIC "EL GORG" DE SANT VICENÇ DE MONTALT. Article 1. Fonament i naturalesa D'acord amb el que disposa l'art. 41 del text refós de la Llei reguladora de les Hisendes Locals aprovat pel Reial Decret Legislatiu 2/2004, de 5 de març (TRHL), l'Ajuntament estableix preus públics per a la cessió d'espais del Centre Cívic "El Gorg" de Sant Vicenç de Montalt. Article 2. Persones obligades al pagament Estan obligats al pagament dels preus públics regulats en aquesta Ordenança les empreses, entitats i persones que sol·licitin o es beneficiïn de la utilització d'alguns mòduls o dels serveis disponibles a què es refereix l'article anterior. No obstant l'anterior, estan exempts del pagament les entitats registrades al Registre Municipal d'Associacions i Entitats de Sant Vicenç de Montalt i els partits polítics de Sant Vicenç de Montalt. Article 3. Espais i tarifes DESPATX 1 Aforament: 12 persones Preu per cessió matí o tarda ..... 30 Preu per cessió tot el dia .......... 40 DESPATX 2 Aforament: 12 persones Preu per cessió matí o tarda ..... 30 Preu per cessió tot el dia .......... 40 DESPATX 3 Aforament: 12 persones Preu per cessió matí o tarda ..... 30 4 Preu per cessió tot el dia .......... 40 TALLER 1 Aforament: 25 persones Preu per cessió matí o tarda ..... 40 Preu per cessió tot el dia .......... 60 TALLER 2 Aforament: 25 persones Preu per cessió matí o tarda ..... 40 Preu per cessió tot el dia .......... 60 SALA D'ACTES Aforament: 306 persones Preu per cessió 2 hores ......... 70 ( import mínim ) Preu per cessió matí o tarda .. 110 Preu per cessió tot el dia ....... 160 Per lloguer i muntatge de l'equip de so, imatge o llum, 80 A més, s'estableix la obligatorietat de prestar una garantia per import de 300 per a respondre de possibles desperfectes que es puguin ocasionar en l'equip de so, imatge o llum cedit. Un cop avaluat pels Tècnics Municipals el bon estat del material cedit, es procedirà al seu retorn. Si es precisa la intervenció de personal tècnic municipal, s'aplicarà l'Ordenança 5 vigent que correspongui. Al preu públic se li afegirà l'import de l'IVA reglamentari. Article 4. Naixement de l'obligació del contribuir 1. L'obligació del pagament del preu públic regulat en aquesta ordenança neix des del moment que es produeix l'autorització per a la utilització privativa dels espais especificats a l'article 3 de la present ordenança. També neix l'obligació en el moment d'utilitzar un espai encara que no hagi estat autoritzat. 2. El pagament d'aquest preu públic s'efectuarà per avançat. 3. El pagament de preus públics per serveis no autoritzats prèviament o que ultrapassessin els límits de l'autorització no comporta la legalització de les prestacions no autoritzades i és compatible amb la suspensió l'autorització i amb les sancions o altres mesures que corresponguin. Article 5. Condicions 1. Serà requisit per a la utilització d'algun dels espais esmentats a l'article 3 la valoració per part de la Regidoria de Cultura de l'Ajuntament de Sant Vicenç de Montalt. 2. Per poder disposar d'un dels espais caldrà adreçar una sol·licitud a la Regidoria de Cultura. La prioritat de les sol·licituds s'establirà atenent a la seva data de presentació. No obstant, en cas de presentar-se diverses sol·licituds en la mateixa data, prevaldrà la proposta motivada de la Regidoria de Cultura per a l'adjudicació concreta dels espais. 4. Els adjudicataris dels espais només podran fer ús del mobiliari de l'espai assignat. Resta totalment prohibida la utilització de qualsevol material municipal: ordinador, aparell informàtic o d'altra índole que no sigui estrictament el mobiliari. La utilització fraudulenta de l'esmentat material comportarà la l'adopció de sancions o altres mesures que correspongui. 5. En la durada de l'autorització, l'adjudicatari d'un espai haurà d'actuar amb la màxima diligència. Article 6. Per a la recaptació dels preus públics, l'Administració municipal ostenta les prerrogatives establertes legalment per a la Hisenda de l'Estat i 6 actua de conformitat amb els procediments administratius corresponents. Article 7. Els deutes per preus públics es poden exigir per procediment administratiu de constrenyiment. El període executiu s'inicia l'endemà de l'acabament del període de cobrament voluntari. La via de constrenyiment s'inicia amb l'expedició de la providència de constrenyiment corresponent i la justificació que s'ha intentat el cobrament o que se n'ha fet el requeriment. Disposició Addicional. Modificació dels preceptes de l'ordenança i de les referències que fa a la normativa vigent, amb motiu de la promulgació de normes posteriors. Els preceptes d'aquesta Ordenança que, per raons sistemàtiques reprodueixin aspectes de la legislació vigent i altres normes de desenvolupament, i aquells en què es facin remissions a preceptes d'aquesta, s'entendrà que són automàticament modificats i/o substituïts, en el moment en què es produeixi la modificació dels preceptes legals i reglamentaris de què porten causa. Disposició final La present Ordenança, aprovada provisionalment pel Ple de la Corporació en sessió de................... i aprovada definitivament el dia ..... (BOP núm.) i continuarà vigent mentre no s'acordi la modificació o derogació. En cas de modificació parcial, els articles no modificats continuaran vigents." Acords, per majoria absoluta, amb el vot a favor de CIU (5), ESQUERRA (2), AxSV (1) i ANEM (1) i l'abstenció del PSC (3): Primer. Aprovar inicialment l'Ordenança reguladora del preu públic per a la utilització privativa d'espais del Centre Cívic "El Gorg" de Sant Vicenç de Montalt. Segon. Fer públic el present expedient durant trenta dies a efectes de possibles reclamacions, de no produir-se'n cap, la modificació s'entendrà aprovada definitivament. CINQUÈ. El senyor Secretari pren la paraula per exposar l'assumpte. El dia 16 de novembre de 2007 l'Assemblea General Extraordinària de la Junta de Compensació del Sector 3PPO "Camí del Cementiri" va aprovar la dissolució de la Junta de Compensació del Camí del Cementiri. 7 Així mateix, en virtut del conveni subscrit l'any 2001 entre aquest Ajuntament i la Junta de Compensació, l'Ajuntament assumia la conservació del Sector durant un termini de 5 anys, termini que ha transcorregut amb escreix. En data 19 de desembre de 2007, la Junta va presentar per Registre d'Entrada amb número 7106, el certificat dels acords adoptats per l'Assemblea, per tal que l'Ajuntament aprovi també la dissolució de la Junta de Compensació. Així mateix, la Junta va aprovar la liquidació de la Junta de Compensació del Camí del Cementiri, acord condicionat a l'aprovació per part de l'Ajuntament de l'acord de dissolució. El TAG d'Urbanisme ha emès al respecte l'informe que tot seguit es transcriu: "INFORME JURÍDIC. Assumpte: Dissolució de la Junta de Compensació del Sector 3 PPO "Camí del Cementiri". El signant, Antoni Fajardo i Graupera, TAG de l'Àrea d'Urbanisme de l'Ajuntament de Sant Vicenç de Montalt, en relació a l'assumpte a dalt esmentat, emet el següent INFORME La Junta de Compensació del sector 3 PPO, "Camí del Cementiri", en Assemblea General Extraordinària celebrada en data 16 de novembre de 2007, va adoptar l'acord de dissolució de la Junta de Compensació. Al respecte, el Reglament de la Llei d'Urbanisme aprovat per Decret 305/2006, de 18 de juliol, en el seu article 195, estableix el següent: 195.1. La dissolució de les entitats urbanístiques col·laboradores es produeix pel compliment de les finalitats per les quals van ser creades i requereix, en tot cas, acord de l'ajuntament o de l'altra administració urbanística actuant competent. 195.2. No procedeix l'aprovació de la dissolució de l'entitat mentre no consti el compliment de les obligacions que estiguin pendents, ni quan aquesta tingui procediments judicials pendents de sentència ferma. 195.3. Acordada la dissolució, l'òrgan rector de l'entitat es transforma en òrgan de liquidació per fer front al pagament dels deutes i al cobrament d'ingressos pendents i per a la distribució del romanent, si escau, d'acord amb el que preveuen els estatuts o les regles de funcionament. 8 En data 9 d'abril de 2001, les obres d'urbanització varen ser recepcionades per l'Ajuntament de Sant Vicenç de Montalt. En la mateixa data, es va signar un conveni mitjançant el qual la Junta de Compensació s'havia de constituir en Junta de Conservació pel termini de 5 anys. Si bé és cert que no s'ha produït aquesta constitució, no ho és menys que el termini fixat ha transcorregut en escreix i que, per tant, les obligacions dimanants de la conservació s'han de tenir per complertes atès que el termini de 5 anys comptava des de la recepció provisional. Per tant, s'ha d'entendre que la Junta de Compensació ha donat compliment a les finalitats per a les quals va ser constituïda i no consta cap obligació pendent del tenor literal dels acords de 16 de novembre de 2007. Procedeix, per tant, l'aprovació de la dissolució de la Junta de Compensació del sector 3 PPO, "Camí del Cementiri". Procedeix, també, l'aixecament de les càrregues registrals inscrites amb motiu de l'aprovació del projecte de compensació de les següents finques: Tom 3169 Llibre 118 de Sant Vicenç de Montalt folis del 10 al 115 finques de la 4102 a 4172 (39 parcel·les) D'acord amb l'article 195 del Reglament de la Llei d'Urbanisme, acordada la dissolució, l'òrgan rector es converteix automàticament en liquidador. Un cop feta la liquidació i aprovada per l'Assemblea General, s'ha de trametre a l'Ajuntament perquè també l'aprovi i notifiqui la dissolució i liquidació al Registre d'Entitats Urbanístiques Col·laboradores de la Generalitat de Catalunya." La Junta de Govern Local va emetre dictamen favorable. Acords, per unanimitat, Primer. L'aprovació de la dissolució de la Junta de Compensació del sector 3 PPO, "Camí del Cementiri". Segon. Aprovar l'aixecament de les càrregues registrals inscrites amb motiu de l'aprovació del projecte de compensació de les següents finques: Tom 3169 Llibre 118 de Sant Vicenç de Montalt folis del 10 al 115 finques de la 4102 a 4172 (39 parcel·les) Tercer. Notificar els antecedents acords a la Junta de Compensació del sector 3 PPO "Camí del Cementiri". 9 SISÈ. El Consell Plenari del Museu del Pessebre va reunir-se el dia 15 de novembre de 2007 i de la sessió se'n va estendre l'acta que es transcriu tot seguit: "ACTA DE LA SESSIO EXTRAORDINARIA DEL CONSELL PLENARI DEL CONSORCI DEL MUSEU DEL PESSEBRE DE CATALUNYA CELEBRADA EN 1ª. CONVOCATÒRIA EL DIA 15 DE NOVEMBRE DE 2007 El dia quinze de novembre de 2007, a les divuit hores i deu minuts, sota la Presidència del senyor Miquel Àngel Martínez i Camarasa, de conformitat amb lo que disposa l'article 8 dels Estatuts del Consorci es reuneixen les persones designades membres del Consell Plenari i que a continuació s'esmenten: Per l'Ajuntament de Sant Vicenç de Montalt, el senyor Amadeu Clofent Rosique, Regidor de Cultura. Per la Federació Catalana de Pessebristes, el seu President, els senyor Josep Maria Porta i Saborit i el seu Tresorer Antoni Galí i Duran. Per l'Agrupació de Pessebristes de Terrassa, el senyor Jacint Cadavall i Soler. Per l'Agrupació de Pessebristes de Sant Vicenç de Montalt, el senyor Enric Pons Galí. Per l'Agrupació de Pessebristes de Sabadell, el senyor Joan Gonzalez Salvans. Pel Consell Comarcal del Maresme, el senyor Salvador Picas. Els assistents han concorregut amb l'objecte de celebrar la sessió extraordinària del Consell Plenari. Declarada oberta la sessió per la Presidència i assistits pel Secretari d'aquest Consorci Senyor Francesc Ortiz Amat, que certifica, es 10 procedeix a conèixer els afers inclosos a l'Ordre del dia: ORDRE DEL DIA PRIMER.- APROVACIÓ DE L'ACTA DE LA SESSIÓ ORDINÀRIA DEL CONSELL PLENARI DEL CONSORCI DEL MUSEU DEL PESSEBRE DE CATALUNYA CELEBRADA EN 1ª CONVOCATÒRIA EL DIA 25 D'OCTUBRE DE 2007. El senyor secretari pregunta si els membres del Consell Plenari del Consorci del Museu del Pessebre de Catalunya es donen per assabentats del contingut de l'acta de la sessió ordinària de 25 d'octubre de 2007. S'acorda, per unanimitat: 1. Aprovar l'acta de la sessió ordinària de 25 d'octubre de 2007. SEGON.- DESPATX D'OFICI El secretari dóna compte de totes les publicacions de més interès aparegudes des de l'última sessió plenària. APROVACIÓ, SI ESCAU, DE LA TERCER.- TRANSFORMACIÓ DEL CONSORCI DEL MUSEU DEL PESSEBRE DE CATALUNYA EN FUNDACIÓ PRIVADA I DELS SEUS ESTATUTS. VISTA la proposta d'Estatuts de la futura Fundació Privada del Museu del Pessebre de Catalunya, la qual es passa a transcriure a continuació: "ESTATUTS DE LA FUNDACIÓ PRIVADA MUSEU DEL PESSEBRE DE CATALUNYA Índex Capítol I 11 Denominación, personalidad y duración (Art. 1 i 2) Capítol II Finalitats i àmbit d'actuació (Art. 3 i 4) Capítol III Beneficiaris (Art. 5 i 6) Capítol IV Domicili (Art. 7) Capítol V Dotació i aplicació de recursos (Art. 8 a 10) Capítol VI Òrgans de govern de la Fundació Secció 1. Del Patronat (Art. 11 a 14) Secció 2. Del president i vicepresident (Art. 15 i 16) Secció 3. Reunions del Patronat (Art. 17 a 19) Capítol VII Patrons Honorífics (Art. 20 i 21) Capítol VIII Organs auxiliars (Art.22 a 24) Capítol IX Règim econòmic (Art. 25 i 26) Capítol X Modificació dels Estatuts ( Art. 27) Capítol XI Fusió, escissió i extinció (art. 28 i 29) Capítol XII Destinació del patrimoni (Art. 30) Disposició final Capítol I. Denominació i personalitat Article 1. Aquesta Fundació rep la denominació de Fundació Privada del Museu del Pessebre de Catalunya. Es regirà per les normes legals i reglamentàries que siguin aplicables, i, d'una manera especial, per aquests estatuts. Aquesta Fundació tindrà una vigència indefinida. Article 2. 12 La Fundació es una entitat sense ànim de lucre, té personalitat jurídica pròpia i plena capacitat jurídica d'obrar des que queda constituïda legalment, sense altres limitacions que les que imposin expressament les lleis o aquests estatuts. Capítol II. Finalitats i àmbit d'actuació Article 3. La Fundació té per objecte: La promoció, foment, divulgació, prestigi, estudi, recull, conservació, manteniment, i exposició de qualsevol material o documentació referida al pessebre i pessebrisme de Catalunya. S'entén com a pessebre, qualsevol representació artística que representin escenes de la vida de Jesus, o bé escenes populars de Catalunya. La Fundació ha de contribuir a difondre el coneixement nacional e internacional del Museu del Pessebre, així com contribuir a la seva presencia en la societat. La Fundació exerceix les seves funcions principalment a Catalunya. Article 4. La Fundació podrà realitzar qualsevol activitat directament relacionada amb les finalitats mencionades i també totes aquelles que siguin complementaries o estiguin relacionades; sense que estigui obligada a realitzar ni atendre tots i cada un dels seus objectius i finalitats i sense que existeixi un ordre de prelació entre elles. En especial i a títol enunciatiu i no limitat, per aconseguir las finalitats mencionades de forma genèrica en l'article anterior, la Fundació orientarà la seva actuació al exercici de las següents activitats: a) Expositives, per donar major difusió als fons del Museu del Pessebre i contribuir al coneixement de la historia i la situació actual del pessebrisme. b) Adquisitives, per incrementar las col·leccions del Museu mitjançant l'adquisició, amb finançament total o parcial de la Fundació, de nous fons. c) De restauració i conservació del conjunt de fons del Museu, amb la búsqueda de finançament en l'àmbit privat i públic i d'accions que contribueixin a això. d) De creació de vies de col·laboració del Museu amb la societat civil i amb el sector empresarial, així com la potenciació de la participació institucional. e) Recuperació de la memòria històrica del pessebrisme. f) De difusió i educatives, per donar a conèixer la cultura tradicional especifica del pessebrisme del nostre país, i las col·leccions del Museu g) De investigació, per col·laborar en estudis, treballs, investigacions, en relació amb el pessebre. h) Editorials, amb la publicació, en qualsevol suport, d'obres que tinguin per objecte l'estudi, investigació, i divulgació del pessebrisme. i) Museístiques, per col·laborar amb el Museu en el seu millor funcionament i en l'ampliació, conservació, protecció, restauració i millora dels seus fons i la recuperació del patrimoni pessebrístic. 13 j) De cooperació, per fomentar l'intercanvi d'experiències i la cooperació descentralitzada del Museu amb altres museus i associacions. k) Auxiliars, per col·laborar amb el Museu en la dotació i organització dels seus serveis. El Patronat te plena llibertat per seleccionar entre las activitats mencionades las que consideri mes oportunes o adequades a las circumstancies, o, inclús, de realitzar altres que compleixin igualment les seves finalitats essencials i la voluntat dels seus fundadors. Capítol III. Beneficiaris Article 5. Com a fundació privada de caràcter soci cultural i d'interès general, podran ser beneficiaris de totes les actuacions que es derivin dels objectius de la fundació, la comunitat de persones de qualsevol lloc que estiguin relacionades o interessades en l'objecte fundacional. Article 6. Les persones físiques o jurídiques que realitzin aportacions periòdiques pel sosteniment de la Fundació, rebran la qualitat i denominació de Membre de la Fundació. Les persones físiques o jurídiques que realitzin de forma periòdica donatius a favor de la mateixa rebran la qualitat i denominació de Membre Protector. Les condicions i qualitats de Membres de la Fundació o Membre protector serà atorgada prèvia petició dels interessats i acceptació per part del Patronat. Capítol IV. Domicili Article 7. La Fundació té el domicili al C/ Sant Antoni, 13, de Sant Vicenç de Montalt. Capítol V. Dotació i aplicació dels recursos Article 8. La dotació inicial de la Fundació queda constituïda pels béns i drets aportats a l'acte fundacional, i pot augmentar-se amb els béns de qualsevol naturalesa que, per qualsevol títol, la Fundació adquireixi amb destinació expressa a l'augment del capital fundacional. Aquest increment de la dotació s'ha de notificar al Protectorat en el moment de la presentació de comptes. Article 9. Les rendes i els altres ingressos anuals que obtingui la Fundació s'han de destinar al compliment dels fins fundacionals dins els límits que estableixi la legislació vigent. Article 10. Si la Fundació rep béns sense que se n'especifiqui la destinació, el Patronat ha de decidir si han d'integrar-se a la dotació o han d'aplicar- se directament a la realització dels fins fundacionals. Aquest serà el 14 cas dels donatius lliurament aportats per les persones físiques o jurídiques que ostentin la qualitat de Membre o Membre Protector de la Fundació. Capítol VI. Patronat Article 11. La representació, el govern i l'administració de la Fundació corresponen al Patronat. El Patronat nomenarà un director o un comitè de direcció, que estarà format per tres persones, que prendran els acords per majoria. Aquest director o comitè tindrà las facultats que amb l'acte de nomenament se l'hi concedeixin. El Patronat, òrgan de govern de la Fundació, té les facultats d'administració i gestió, disposició i gravamen de béns, i representació de la Fundació, sense més limitacions que les resultants de la legislació en la matèria. Article 12. Correspon especialment al Patronat: a) Representar la Fundació dins o fora de judici, en tota classe d'actes i contractes, i davant l'Administració i tercers, sense excepció. Així mateix, elaborar les normes i els reglaments complementaris dels estatuts, quan s'estimi procedent. b) Formular i aprovar els documents esmentats en l'article 29.2 de la Llei 5/2001, de 2 de maig, de fundacions. c) Operar amb caixes i bancs, inclòs el Banc d'Espanya, i altres entitats financeres per mitjà de qualsevol de les operacions permeses pel dret, com són obrir comptes bancaris, fer-ne el seguiment i cancel·lar-los; contractar préstecs i crèdits, amb garanties --incloses les hipotecàries o les pignoratícies-- o sense; gestionar descomptes de lletres de canvi, rebuts i altres documents de gir; efectuar dipòsits de diners, valors i altres béns, i concertar operacions financeres i bancàries. d) Donar i rebre en arrendament immobles, béns i serveis; concertar i rescindir contractes laborals. e) Nomenar apoderats generals o especials que representin la Fundació en totes les seves actuacions, amb les facultats necessàries i pertinents en cada cas, amb excepció de les que per llei siguin indelegables; poder conferir els oportuns poders amb facultat de substitució, si escau, i revocar-los en la data i forma que estimi procedent. Així mateix, inscriure aquests actes en el Registre de Fundacions. f) Conservar els béns i drets que integrin el patrimoni de la Fundació i mantenir-ne la productivitat, segons els criteris financers i d'acord amb les circumstàncies econòmiques, i, a aquests efectes, adquirir, alienar i gravar béns mobles i immobles. g) Vetllar perquè s'acompleixi la finalitat fundacional, la realitat de la dotació i la destinació a favor dels beneficiaris dels fruits, les rendes i els béns de què disposi la Fundació. 15 h) Aprovar el programa anual d'activitats de la Fundació i dirigir el funcionament intern, exercint la inspecció, vigilància i orientació dels seus serveis, establint els Reglaments que consideri pertinents. i) Formular i aprovar els pressupostos anuals d'ingressos i deutes i la seva liquidació, el balanç, el estat de las contes anuals i l'inventari. j) Aprovar la memòria anual de la Fundació. k) Modificar els Estatuts quan convingui al interès de la Fundació, tenint en conta la voluntat de la institució fundadora, i promoure la fusió, escissió o l'extinció quan no fos possible complir els seus objectius. Totes les facultats esmentades s'entenen sense perjudici de l'obtenció de l'autorització del Protectorat sempre que sigui legalment preceptiva. Article 13. El Patronat estarà format per sis patrons institucionals: - L'Alcalde de L'Ajuntament de Sant Vicenç de Montalt. - El regidor de Cultura de L'Ajuntament de Sant Vicenç de Montalt. - El President de la Federació Catalana de Pessebristes. - Dos patrons designats per la Federació Catalana de Pessebristes. - Un representant del Consell Comarcal del Maresme. - Persona designada per l'Associació dels Amics del Pessebre de Sant Vicenç de Montalt. Els patrons no institucionals que es puguin afegir seran nombrats, a proposta i per acord de la meitat mes un dels patrons institucionals dins del Patronat, entre personalitats, empreses o entitats que s'hagin distingit per la seva contribució a la Fundació o per la seva activitat en pro de las finalitats fundacionals o que puguin contribuir en un futur a las mateixes, segons el judici dels patrons. El càrrec de Patró té caràcter indefinit, quedant vinculat als càrrecs, exceptuant els dos vocals de la Federació Catalana que ho seran per elecció de la mateixa Federació Catalana. Article 14. 1. Com norma general, els patrons no institucionals exerciran el seu càrrec per un període de dos anys, a contar des de la data del seu nombra-me'n, poden ser reelegits en el càrrec per un altre periode de dos anys. El cessament dels patrons no institucionals es produirà automàticament passat el període per el que se'ls ha nombrat, sempre que no hagin estat reelegits en el seu càrrec. 2. Els patrons designats per raó del càrrec seran substituïts automàticament quan ho siguin en el seu càrrec, per la persona que passi a ocupar-lo. 3. Els patrons no designats per raó del càrrec, poden a mes cessar quan així ho determini l'entitat que l'ha designat i aquesta hagi nombrat la persona que passarà a representar-la en el patronat. O per realitzar manifestacions publiques o actes que afectin de manera rellevant i significativa al bon nom de la Fundació, o que incompleixin las obligacions que hagin assumit en virtut de convenis firmats amb la Fundació o per 16 qualsevol altre causa lícita admissible en dret, en aquest cas serà cessat per la majoria absoluta del numero total dels seus patrons institucionals. Article 15. El Patronat designarà, com a mínim, entre els seus membres un president i un vicepresident. A més, designarà el secretari, que pot ser patró o no ser-ho. Si el secretari no té la condició de patró, assistirà a les reunions amb veu però sense vot. Article 16. Per delegació permanent del Patronat correspon al president i, si escau, al vicepresident, representar la Fundació. Correspon al secretari redactar les actes de les reunions del Patronat, com també estendre certificats d'aquestes últimes i dels acords que s'hi prenen, amb el vist-i-plau del president, i de qualssevol llibres, documents o antecedents de la Fundació. El president serà substituït, en cas d'absència, impossibilitat, o delegació per el vice-president, i, en cas de no poder assumir les funcions el vice-president, serà substituït per un membre del Patronat designat a aquest efecte. Article 17. 1.El Patronat es reunirà almenys un cop a l'any, i, a més, sempre que sigui convenient a criteri del president o si ho requereixen dos patrons. 2.Les reunions han de ser convocades per el secretari per manament del president, per qualsevol mitjà idoni inclòs el correu electrònic amb deu dies d'antelació. En la convocatòria hi haurà l'ordre del dia, el lloc, data i hora de la reunió, l'acta de la reunió anterior i si procedeix la documentació relativa al ordre del dia o l'indicació de la direcció electrònica on es podrà consultar. 3. El Patronat quedarà vàlidament constituït per deliberar i prendre decisions quan hi hagi la meitat mes un dels patrons. 4. Las actes s'aprovaran i els acords s'adoptaran per majoria absoluta dels patrons concurrents a la reunió, excepte els acords que tinguin establert uns requisits específics de votació en algun dels articles d'aquets Estatuts o que tinguin per objecte alguna de las matèries següents, que deuran ser aprovats per la majoria mes un de tots els membres del Patronat: a) La modificació dels Estatuts. b) La fusió, escissió o dissolució de la Fundació. c) L'aprovació o modificació del Reglament de Règim Intern. d) La delegació d'atribucions o competències al president o al director de la Fundació, o a qualsevol altre persona. e) Els actes de constitució d'altre persona jurídica, l'augment o la disminució de la dotació, i també els de fusió, escissió, de cessió global de tots o part dels actius i passius, o els de dissolució de societats o altres persones jurídiques. 5. Correspon un vot a cada patró present. 17 Article 18. El càrrec de patró és gratuït, però els patrons poden ser reemborsats de les despeses, degudament justificades, que l'exercici del càrrec els produeixi. Els membres del Patronat que acompleixen tasques de direcció, gerència o d'administració, poden ser retribuïts per l'exercici d'aquestes activitats en el marc d'una relació contractual, incloses les de caràcter laboral. Article 19. El director o el comitè de direcció de la Fundació executarà els acords del Patronat sense perjudici de les delegacions que aquest òrgan pugui fer. Els correspon la direcció administrativa, i del personal de la Fundació, d'acord amb les funcions assignades pel Patronat, sempre que aquestes no siguin pe llei indelegables. Capítol VII. Patrons honorífics Article 20. El Patronat pot nombrar com Patrons d'Honor, sense els deures i obligacions inherents al càrrec de patró, a persones o entitats que per la seva incidència ciutadana i coincidència amb les finalitats de la Fundació donin prestigi i facilitin la seva presencia social. Article 21. El títol de Patró d'Honor donarà dret a rebre la Memòria anual, l'informació de las activitats que porti a terme la Fundació, publicacions. Seran a mes convidats a tots els actes que organitzi la Fundació i convocats a reunions de tipus informatiu o consultiu per donar la seva opinió i consell sobre aquells temes que afectin la marxa de la Fundació. Capítol VIII. Els òrgans auxiliars Article 22. Pel correcte desenvolupament de les seves finalitats, la Fundació pot comptà amb dos òrgans auxiliars. Aquests seran el Comitè Científic i el Comitè Social. Article 23. El Comitè Científic estarà format per persones de reconegut prestigi en base als seus coneixements sobre el patrimoni històric, artístic, arquitectònic, natural i documental del pessebrisme, i sobre les disciplines relacionades amb els àmbits anteriors. El president del Comitè Científic serà nomenat pel Patronat, per un període de 4 anys. Es declara la compatibilitat del càrrec de Patró amb el de President del Comitè Científic. Així mateix, es nomenarà un secretari, amb les funcions pròpies d'aquest càrrec. El nomenament de membres del Comitè Científic, excepte el Secretari, correspon al Patronat de la Fundació, i tindran una vigència de quatre anys. El Comitè és renovarà per meitat dels seus membres rotatòriament, essent la primera renovació als dos anys. 18 Les funcions i actuacions del Comitè Científic seran: a) Assessorar preceptivament al Patronat en les seves funcions, pel que fa a la presa de decisions de caràcter tècnic. b) Organitzar i impartir conferències, realització de jornades, cursos i simposis sobre el pessebrisme. Article 24. El Comitè Social estarà format per persones representatives del sector turístic, comercial i empresarial, que puguin aportar el seu assessorament en la gestió del turisme i la projecció del Museu del Pessebre de Sant Vicenç de Montalt . Aquest òrgan serà escoltat preceptivament en la presa de decisions del Patronat que afectin a la gestió turística. El nomenament de membre del Comitè Social, inclòs el President, correspon al patronat, per un període de quatre anys. El President nomenarà el Secretari del Comitè Social. Capítol IX. Exercici econòmic Article 25. El funcionament econòmic del Patronat es regularà en règim de pressupost . El pressupost ordinari serà l'expressió xifrada de las obligacions contretes durant un exercici econòmic, que comprendrà del dia 1 d'abril de cada any i finalitzen el 31 de març, i en relació amb el tancament de l'exercici, el Patronat, d'una manera simultània i que reflecteixi la imatge fidel del patrimoni de la Fundació, ha de formular l'inventari i els comptes anuals. Article 26. 1. Els comptes han d'estar integrats per: a) El balanç de situació, en la data de tancament de l'exercici, que ha d'especificar amb claredat els béns o els elements que s'integren en la dotació o són finançats amb aquesta dotació. b) El compte de resultats. c) La memòria, que ha d'incloure almenys: Primer. El detall dels recursos procedents d'altres exercicis pendents de destinar, si escau. Segon. Els indicadors del compliment de les finalitats fundacionals. Tercer. El detall de les societats participades majoritàriament, amb indicació del percentatge de participació. 2. Els documents que integren els comptes han de ser aprovats pel Patronat dins els sis mesos següents a la data de tancament de l'exercici i signats pel secretari amb el vistiplau del president. 3. En el termini de trenta dies a comptar de l'aprovació pel Patronat, els comptes s'han de presentar al Protectorat. Capítol X. Modificació dels Estatuts Article 27. Per modificar aquests estatuts és necessari l'acord de la majoria absoluta dels membres del Patronat, el qual ha de tenir en compte 19 l'interès de la Fundació i la voluntat fundacional. La modificació requereix també l'aprovació del Protectorat. Capítol XI. Fusió, escissió i extinció Article 28. Per fusionar o escindir aquesta entitat és necessari l'acord de la Majoria Absoluta del numero legal dels patrons, sense vot de qualitat. La fusió s'ha d'adoptar per acord motivat del Patronat de totes les fundacions interessades i requereix l'aprovació del Protectorat. L'escissió s'ha d'adoptar per acord motivat del Patronat i també requereix l'aprovació del Protectorat. Article 29. Per extingir aquesta entitat és necessari l'acord de la Majoria Absoluta del numero legal dels representants del Patronat. L'extinció, excepte en els casos establerts en la legislació vigent, s'ha d'adoptar per acord motivat del Patronat i requereix l'aprovació del Protectorat. Capítol XII. Destinació del patrimoni Article 30. L'extinció de la Fundació determina la cessió global de tots els actius i passius, la qual han de dur a terme el Patronat i les persones liquidadores que es nomenin o, si escau, el Protectorat. Aquesta cessió global, un cop determinats l'actiu i el passiu, i amb l'autorització prèvia del Protectorat, es destinarà en els seus fons a altres museus gestionats per la Federació Catalana de Pessebristes per no perdre's els mateixos fons o en el seu defecte per el Museu Etnològic de Catalunya, en els actius financers a les entitats que estableix l'article 46 de la Llei 5/2001, de 2 de maig, de fundacions. Disposició final. En allò que no estigui previst en los presents estatuts, serà d'aplicació la Llei 5/2001, de 2 de maig, de fundacions, de la Generalitat de Catalunya i las disposicions que en el futur es puguin promulgar i que la substitueixi, complementin o modifiquin." Manifesten els assistents que a l'article 13 dels Estatuts, el qual fa referència als membres que formen el Patronat de la Fundació, s'hauria d'afegir al representant del Consell Comarcal, ja que no hi consta. També s'ha de fer constar quin serà el domicili social de la Fundació. Una altre qüestió que es posa de manifest és que s'hauria de consultar al Fons de Cooperació Local de Municipis, de la Generalitat de Catalunya, respecte al fet de si la Fundació pot rebre les ajudes que fins ara rebia el Consorci 20 del Museu del Pessebre de Catalunya d'aquest òrgan. Finalment s'acorda, per unanimitat, 1.- La transformació del Consorci del Museu del Pessebre de Catalunya en Fundació del Museu del Pessebre de Catalunya. 2.- L'aprovació dels Estatuts anteriorment transcrits, establint el domicili social de la Fundació al carrer Sant Antoni, número 13, d'aquest municipi i afegint a l'article 13 dels estatuts, el qual fa referència als membres que formen el Patronat de la Fundació, al representant Consell Comarcal del Maresme. 3.- La redacció d'un inventari dels béns de la Fundació a partir del 15 de febrer de 2008. 4.- La reserva d'una guixeta pels membres de la Fundació a la seva seu social. 5.- Notificar el present acord als membres del Consorci del Museu del Pessebre de Catalunya. QUART.- PRECS I PREGUNTES. Aquest punt de l'ordre del dia queda desert, ja que no hi ha cap prec o pregunta a formular. I en no haver-hi altres assumptes que tractar, el senyor President va donar per finalitzada la sessió, essent les dinou hores, de tot el qual jo el Secretari, Certifico." La Junta de Govern Local va emetre dictamen favorable. El senyor Miquel Àngel Pigem de las Heras, regidor d'ANEM, pregunta si la responsabilitat dels patrons està dividida en percentatges. El senyor Secretari respon que no s'estableix cap tipus de divisió percentual de la responsabilitat. Lluís Bisbal i Pujol, portaveu del Grup Municipal Socialista, pregunta d'on surt l'aportació inicial de l'Ajuntament. 21 El senyor Secretari respon que del compte corrent del Consorci del Museu i de la part de la participació que rep l'Ajuntament en els tributs de la Generalitat de Catalunya que ha d'anar destinada a ens supramunicipals. Acords, per majoria absoluta, amb el vot a favor de CiU (5), ESQUERRA (2), AxSV (1) i ANEM (1) i l'abstenció del PSC (3): Primer. La transformació del Consorci del Museu del Pessebre de Catalunya en Fundació del Museu del Pessebre de Catalunya. Segon. L'aprovació dels Estatuts anteriorment transcrits, establint el domicili social de la Fundació al carrer Sant Antoni, número 13, d'aquest municipi i afegint a l'article 13 dels estatuts, el qual fa referència als membres que formen el Patronat de la Fundació, al representant Consell Comarcal del Maresme. Tercer. Notificar el present acord als membres del Consorci del Museu del Pessebre de Catalunya. SETÈ. Pren la paraula el senyor Miquel Pujol Ramon, regidor de Benestar Social, per exposar que des de la Regidoria de Serveis Socials s'està treballant per a la regulació del Servei Municipal de Menjador. S'ha preparat la proposta de reglament que es transcriu tot seguit i en data d'ahir es va sotmetre al coneixement del Consell Sectorial de Benestar Social. "Ordenança número 57 REGLAMENT DEL SERVEI MUNICIPAL DE MENJADOR Article 1 És objecte d'aquest reglament, la regulació de la prestació del Servei municipal de Menjador de la gent gran, entès com un servei social d'atenció especialitzada de suport a totes aquelles persones que es trobin en una situació de dificultat; econòmica, social, de salut i/o familiar a través d'una atenció integral. Així mateix, també es pretén donar suport a persones que es trobin en una situació de dificultat, independentment de la seva edat, prèvia valoració dels Serveis Socials Municipals. Article 2 L'activitat pròpia del Servei de Menjador resta assumida per l'Ajuntament de Sant Vicenç de Montalt, com a servei propi, d'acord amb l'article 25 de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, reguladora de les bases del règim local, l'article 66 del Decret legislatiu 2/2003, de 28 d'abril, pel qual s'aprova el Text Refós de la Llei 22 Municipal i de Règim Local de Catalunya i l'article 31 de la Llei 12/2007, de 11 d'octubre, reguladora dels Serveis Socials de Catalunya. Article 3 Accediran al Servei de Menjador totes aquelles persones empadronades al municipi que, independentment de la seva edat, es trobin en situacions de necessitats i travessin moments de dificultats; ja siguin de salut, familiars, socials i/o econòmiques. Article 4 Per accedir al Servei de Menjador cal realitzar una entrevista prèvia amb Serveis Socials per tal de realitzar la valoració pertinent. L'estada de la persona al Servei de Menjador es marcarà d'acord amb les seves necessitats. Per part de Serveis Socials, es realitzaran seguiments periòdics de la seva situació valorant amb la persona, quan procedeixi, la finalització de la continuïtat al servei (necessitat coberta, objectius assolits,etc). Quan la persona accedeix al Servei de Menjador, haurà d'aportar un informe mèdic on s'especifiqui el seu estat de salut, dietes, al·lèrgies conegudes, etc. Es signarà un contracte de permanència al Servei de Menjador, renovant-lo segons procedeixi. S'omplirà una fitxa mèdica i de dades dels usuaris i semestralment es procedirà a l'actualització de les dades; en coordinació amb els serveis mèdics, si escau. La persona que assisteix al servei podrà anar acompanyada, fent ús del Servei de Menjador, en els casos que existeixi una mobilitat reduïda o requereixi un suport més específic (acompanyament wc, menjar,...). La pròpia persona i/o família avisarà de qualsevol canvi en l'estat de salut i en les prescripcions mèdiques. Article 5 Per a la utilització del Servei de Menjador s'estableix com a contraprestació el pagament, per part de l'usuari, d'un Preu Públic municipal, que per raons socials i d'interès públics es fixa per sota dels cost real del servei. El preu del menú per aquest any 2008 és de 4 . Cada any es revisarà del preu del menú d'acord amb l'IPC vigent. Article 6 23 El nombre màxim de places per al Servei de Menjador és de 36. Si en algun moment es cobrís aquest nombre de places, s'activarà una llista d'espera de totes aquelles persones interessades, i necessitades, en assistir-hi. L'horari del Servei de Menjador és de 13:00 a 16:30 hores. L'àpat es servirà a les 14:00 hores. Pel que fa als àpats a domicili, la recollida dels àpats de les persones que el vénen a buscar el menú serà de 13:15 a 13:45 hores. En relació amb els àpats que cal portar al domicili, a les 12:30 hores la persona responsable del Servei de Menjador anirà a buscar els menús a l'empresa encarregada del càtering i els portarà als respectius domicilis. Els àpats a domicili els entregarà el personal del servei en el cas que la persona estigui impossibilitada i/o no disposi de vehicle ni de mitjans per accedir al servei. Si la família pot fer-se càrrec de la recollida del menú, el personal no entregarà l'àpat a domicili. En el supòsit d'entrega de menú a domicili, només hi haurà menú per a la persona usuària del servei. Aquests horaris es podran complir sempre i quan el transportista i el servei de càtering entregui els menús amb puntualitat. Per tal de portar a terme un bon servei, és molt important la puntualitat de les persones assistents tant a l'arribar al Servei de Menjador com a la recepció de l'àpat al domicili. El Servei de Menjador s'adaptarà, de forma puntual, a canvis d'última hora, pel que fa a servir o entregar l'àpat, quan es tracti d'urgències i/o situacions imprevisibles (problemes de salut, dificultats familiars, etc.). Article 7 La comanda es realitzarà amb un mínim de 24 hores d'antelació. També caldrà informar dels canvis d'última hora que puguin succeir. En supòsit de no realitzar l'avís prèviament, respectant aquest temps, es cobrarà l'àpat d'aquell dia excepte en casos d'urgències mèdiques. Per realitzar la comanda, cal trucar als següents telèfons: Centre Cívic: 93.791.07.09 (10:00 a 17:00 hores). Article 8 El personal de Servei de Menjador està composat per dues Treballadores Familiars. Les seves funcions són les següents: 24 Parar i desparar taules i recollir el servei i la cuina. Fer la comanda diàriament. Portar un control dels menús i portar els àpats a domicili. Contactes Servei de Càtering. Primera Acollida: Presentar a la persona que s'incorpora a la resta d'assistents. Treballar la seva integració al grup. Suport més personalitzat els primers dies per saber com es troba. Recollida d'incidències i confecció d'un llistat mensual de les persones assistents. Donar suport a les persones que assisteixen al servei i fer seguiment de la seva situació. Afavorir les relacions interpersonals i el bon ambient al servei. Detectar possibles mancances personals i/o familiars. Coordinació amb la resta de l'equip de Serveis Socials. Assistència a les reunions. Omplir les fitxes pertinents al començament d'assistir la persona al servei i actualitzar les dades quan correspongui. Suport a la presa de medicació de la persona, puntualment si procedeix, amb autorització prèvia de la persona i/o família. Venda de tiquets i liquidació de comptes amb Tresoreria de l'Ajuntament. Article 9 Les obligacions dels usuaris/es son: a) Fer ús adequat de les instal·lacions on es presti el servei. b) Respectar els horaris de funcionament i/o prestació dels serveis. c) Abonar la quota corresponent d'acord amb el preu establert en el present reglament. d) Informar a l'Ajuntament sobre qualsevol modificació de les seves circumstàncies socials i personals que puguin afectar el funcionament o les condicions de prestació dels serveis. e) Respectar la normativa bàsica de convivència i de règim intern del servei. Article 10 El personal del Servei de Menjador no es farà càrrec dels desplaçaments de les persones que assisteixen al Servei de Menjador ni a l'anada ni a la tornada. En cas d'indisposició i/o urgència, s'avisarà als familiars i/o als serveis d'urgències segons correspongui. Article 11 Quan existeixi una situació d'emergència al Servei de Menjador cal realitzar les següents accions: 25 - Trucar als Serveis d'Emergències que procedeixi : Ambulàncies (061), Policia Local (93.741.04.09), Bombers (080), etc. - Avisar als familiars. Hi ha un llistat on es relacionen els telèfons de contacte de les famílies de les persones que assisteixen al servei (carpeta blava ubicada a la cuina). - El personal del servei donarà el suport necessari a les persones fins que arribin els serveis que correspongui i/o els familiars. DISPOSICIÓ FINAL Aquest Reglament va ser aprovat pel Ple de la Corporació de data ............. i el seu text fou publicat en el Butlletí Oficial de la província núm. ... de ... de .... de 2008. Aquest Reglament continuarà vigent mentre no s'acordi la modificació o derogació. En cas de modificació parcial, els articles no modificats continuaran vigents." La Junta de Govern Local va emetre dictamen favorable. El senyor Juli Martín Moliné, regidor del grup municipal socialista, li pregunta al senyor regidor de Benestar Social si té coneixement del llibre del Reglament de Participació Ciutadana de Sant Vicenç de Montalt i llegeix l'escrit que tot seguit es transcriu: "Sr. Regidor de Benestar Social: Aquest llibre es titula "Participació ciutadana". Parla dels drets dels ciutadans. Uns drets que alhora originen responsabilitats i que porten implícits uns deures. Entre ells, el deure de l'administració local de garantir la participació ciutadana en les tasques de gestió del municipi. Quelcom que, ara per ara, és la seva assignatura pendent i també la del govern del que vostè forma part. I avui en tenim una altra prova, amb l'irregular procés que vostès han seguit, per tal de mirar d'aprovar el Reglament del Servei municipal de menjador. En aquest llibre, entre d'altres capítols importants, hi figuren els objectius que pretén el citat Reglament. I un d'ells, diu textualment: "Afavorir la intervenció dels ciutadans, tan individual com col·lectivament en la gestió dels interessos generals del municipi." A la vista dels aconteixements, no és pot pas dir que la seva gestió en el Reglament que avui pretenen aprovar, hagi donat resposta a aquest important objectiu. Val a dir que la situació no és nova. Ens trobem amb un cas gairebé calcat al que es va produir mesos enrere amb motiu de l'aprovació del nou Reglament del Centre Cívic. També en aquella ocasió, de pressa i corrent, vostès pretenien aprovar un nou 26 reglament en el que les associacions, les entitats i els ciutadans no havíem tingut l'oportunitat d'obrir boca... I també en aquella ocasió ­com ho fem ara- els varem dir que enteníem que allò no era la forma més democràtica d'actuar. Afortunadament, vàrem aconseguir fer-los rectificar, i finalment, es van fer les coses de forma oberta i participativa, tal com es predica en el Reglament de participació ciutadana. Però bé, tots sabem, i vostès més que ningú, que com diu aquella popular dita "una cosa es predicar y otra dar trigo..." La qual cosa ens ha dut, a l'actual situació: Pressionat vostè, Sr. Regidor, per l'obligació de haver convocar un Consell sectorial... Pressionat també per la necessitat i l'obligació de fer partícips als ciutadans del Reglament del Servei municipal de menjador, que avui pretenen aprovar, vostè, ahir vespre -24 hores abans de aquest Ple- decideix celebrar per fi el Consell sectorial de Benestar social, per tal de debatre el Reglament i escoltar les opinions dels ciutadans. I avui, tranquil·lament, com si rés hagués passat, ens el duu a la seva aprovació en aquest Ple. Li sembla això una actuació normal, Sr. Regidor? Li sembla també normal, que el dia 23 de aquest mes, es a dir, avui fa 6 dies, convoquessin vostès aquest sessió ordinària del Ple, incloent en l'ordre del dia el punt setè referit a l'aprovació del Reglament ?. Què hagués succeït si el Consell d'ahir vespre hagués fet objeccions al Reglament? Què haurien fet vostès? Treure de l'ordre del dia d'aquest Ple l'aprovació del Reglament del Servei municipal de menjador? ¿O bé tirar pel dret i fer cas omís a les opinions dels ciutadans? Entenem que el problema no es tant una qüestió de fons, com una qüestió de forma. Ens hem llegit amb molt de cura el Reglament i si bé en línies generals, podem estar més o menys d'acord amb el seu contingut, el que no estem gens d'acord i no ens sembla de rebut, és el procediment que vostès han seguit per dur-lo avui fins aquí. No ens ha agafat de sorpresa, perquè, com abans li deia, no es tracta d'una situació nova. Una vegada més, segueixen vostès, entestats amb la tàctica dels fets consumats i -com els hi vam recordar en el seu dia- segueixen menyspreant l'opinió i els drets de la ciutadania, tot el contrari, precisament, del que es recomana en el llibre que al principi li he mostrat. Motius per nosaltres suficientment greus, pels quals el nostre grup votarà avui amb un NO l'aprovació d'aquest Reglament." Tot seguit pren la paraula el senyor alcalde i li fa dos aclariments: 1) Ha passat per un Consell Sectorial on totes les parts l'han aprovat. 27 2) Confon l'aprovació provisional amb la definitiva. Contra l'aprovació provisional es poden presentar al·legacions durant trenta dies. El senyor Martín li diu que repeteix les mateixes paraules que en una altra ocasió, però sí que es van presentar al·legacions. Ara, vint-i-quatre hores abans del Ple es passa l'assumpte per Consell de Participació. El senyor Pere Orts i Cubillo, regidor de participació ciutadana, manifesta que si el Consell no hagués donat el vist i plau ell no hagués votat a favor. No hi ha problema perquè ha passat un Consell Sectorial. La senyora Rosalia Oller Boada, regidora del grup municipal socialista, demana el mateix que va dir al Consell, que sigui gratuït en el supòsit de problemes econòmics. El senyor Alcalde li respon que hi ha una valoració dels Serveis Socials i una proposta, en el seu cas. La senyora Oller manifesta que per això demana que quedés com un article i no únicament com a valoració. El senyor Alcalde respon que com hi ha trenta dies d'exposició pública, és possible un Consell Sectorial de Benestar Social extraordinari i s'estudiarà l'assumpte. El senyor Miquel Àngel Pigem de las Heras, regidor d'ANEM, manifesta que s'abstindrà en la votació, no pel contingut del Reglament, sinó perquè es podria haver tramitat millor. S'ha trigat molt en convocar aquest Consell i s'ha fet a corre-cuita. Finalment, s'acorda, per majoria absoluta, amb el vot a favor de CIU (5), ESQUERRA (2) i AxSV (1), l'abstenció d'ANEM (1) i el vot en contra del PSC (3): Primer. Aprovar inicialment el Reglament del Servei Municipal de Menjador de Sant Vicenç de Montalt. Segon. Fer públic el present expedient durant trenta dies a efectes de possibles reclamacions, de no produir-se'n cap, la modificació s'entendrà aprovada definitivament. VUITÈ. VIST l'esborrany d'acta de "Replanteig de Parcel.lació i Normalització de finques entre l'Ajuntament i 9 Mar Inmobles i Gestió, SL, per la finca situada 28 en el carrer Les Fonts, 13 al 37 i carrer del Mig, 5 al 11", es descriu a continuació: ACTA DE REPLANTEIG DE PARCEL·LACIÓ I NORMALITZACIÓ DE FINQUES.- Sant Vicenç de Montalt, 18 de febrer de 2008 REUNITS D'una part, el senyor Miquel Àngel Martínez Camarasa, proveït de DNI 38.789.113-G, quines circumstàncies consten per notorietat, en la seva qualitat d'alcalde-president de l'Ajuntament de SANT VICENÇ DE MONTALT, actuant en nom i representació de l'esmentada Corporació Local, i assistit pel Secretari de la Corporació i autoritzat pel Ple de l'Ajuntament de sessió de data..... i senyor Francesc Ortiz i Amat, qui certifica aquest acte i assisteix com a fedatari, D'altra, el senyor JOSEP RUIZ MARTOS, proveït de DNI número 38.404.488-P, amb domicili al carrer Rambla Catalunya, 121, escala esquerra, entresol 3ª, actuant en nom i representació de la mercantil 9 MAR IMMOBLES I GESTIÓ, S. L., amb NIF B-61.688.388 i domicili abans indicat; D'altra el senyor DAVID MARTÍNEZ-SEARA MONNÉ, proveït de DNI 47.711.380-L amb domicili al carrer Priorat, número 25, d'Alella, que actua en nom de la mercantil CATALUNYA PROJECTES URBANS, S.L., amb NIF B-62553755, amb domicili al carrer Roger de Llúria, número 59, àtic 2a de Barcelona. D'altra el senyor EDUARDO CERDAN RUIZ, proveït de DNI 38.034.095-F, amb domicili al carrer Sant Antoni Maria Claret, 63 bis, pral. 5a de Barcelona, el qual intervé com a President de la Comunitat de Propietaris Aries, Segons intervenen, es reconeixen la mútua i necessària capacitat per aquest acte, havent identificat el Sr. Secretari als compareixents, deixant còpia dels seus respectius DNI, al final de la present així com còpia certificada del apoderament, que a judici del Sr. Secretari, es suficient i bastant per aquest acte, i a tal efecte; MANIFESTEN: PRIMER.- L'ajuntament de Sant Vicenç de Montalt, va adjudicar després del corresponent procediment, a 9MAR IMMOBLES I GESTIÓ S.L., la finca registral, inscrita al Registre de la propietat de Mataró número 4 al volum 3421, llibre 152 de Sant Vicenç de Montalt, foli 51 i finca 7167, situada al Carrer de Les Fonts 13 a 37, i Carrer del Mig 5 al 11. L'Ajuntament era propietari de dita finca, en concepte de bé patrimonial, adjudicat com a cessió del 10% d'aprofitament urbanístic del Pla Parcial Golf maresme, sector 13 de Sant Vicenç de Montalt. Tot i ser una sola finca registral, el Pla Parcial preveia la possibilitat de divisió en diverses parcel·les amb un mínim de 800 m2 per parcel·la, el que significava poder dividir-la en 16 parcel·les. La superfície total que consta al Registre de la propietat, és la de 13.173 metres quadrats. SEGONA.- En virtut de Decret de l'Alcaldia de data 3 d'agots de 2006, es va atorgar llicència de parcel·lació, que en lloc de 16 parcel·les, establia 15 parcel·les, atès que no complia la façana mínima de 16 metres, i en resum, dita llicència de parcel·lació establia les següents parcel·les, superfícies i façanes: N.Parce. Situació m2 sòl Façana a carrer 1 C.Fonts, 37 824,13 59,40 29 2 C.Fonts 35 832,86 17,86 3 C.Fonts 33 810,20 16,00 4 C.Fonts 31 843,09 16,10 5 C.Fonts 29 880,27 16,07 6 C.Fonts 27 931,10 16,02 7 C.Fonts 25 801,54 16,09 8 C.Fonts 21-23 945,74 43,48 9 C.Fonts 17-19 1.194,18 52,23 10 C.Fonts 15 911,00 16,12 11 C.Fonts 13 855,16 16,05 12 C. Mig 5 887,88 16,00 13 C.Mig 7 836,65 16,00 14 C.Mig n.9 814,79 16,05 15 C.Mig 11 804,41 16,00 Total......... 13.173,00 TERCER.- Abans de procedir a atorgar l'escriptura pública de parcel·lació, s'ha constat, en fer el replanteig, que en alguns casos no es complia sobre el terreny, la parcel·la mínima, de tal manera que s'ha tingut que redistribuir algunes superfícies entre les diverses parcel·les, a la vegada que normalitzar algun llindar. Una vegada verificat sobre el terreny, s'aixeca l'acta de regularització i normalització de les parcel·les, i segons resulta del següent quadre: N.Parce. Situació m2 sòl Façana a carrer 1 C.Fonts 37 824,13 59,40 2 C.Fonts 35 832,86 17,86 3 C.Fonts 33 810,20 16,00 4 C.Fonts 31 843,09 16,10 5 C.Fonts 29 880,27 16,07 6 C.Fonts 27 931,10 16,02 7 C.Fonts 25 801,54 16,09 8 C.Fonts 21-23 945,74 43,48 9 C.Fonts 17-19 978,6 52,23 10 C.Fonts 15 865,19 16,12 11 C.Fonts 13 855,16 16,05 12 C. Mig 5 902,38 24,94 13 C.Mig 7 800,79 16,01 14 C.Mig n.9 800,86 16,05 15 C.Mig 11 800,45 20,72 Total......... 12.872,36 Es rectifica la descripció de les anteriors parcel·les, que van servir per atorgar la llicència de parcel·lació, i que quedarà de la següent manera als efectes registrals oportuns: Parcel·la número 1: URBANA: Parcel·la edificable, situada al Pla Parcial Golf Maresme, sector 13, corresponent al carrer de les Fonts n. 37, del terme municipal de Sant Vicenç de Montalt (Barcelona), de forma irregular, i superfície 824,13 m2. Limita al Est amb el carrer de les Fonts; al Nord amb la parcel·la número 39 del carrer de les Fonts; al Sud, amb la parcel·la número 35 del mateix carrer; i al Oest amb el límit de la total parcel·la matriu. Parcel·la número 2: 30 URBANA: Parcel·la edificable, situada al Pla Parcial Golf Maresme, sector 13, corresponent al carrer de les Fonts n. 35, del terme municipal de Sant Vicenç de Montalt (Barcelona), de forma irregular, i superfície 832,86 m2. Limita al Est amb el carrer de les Fonts; al Nord amb la parcel·la número 37 del carrer de les Fonts; al Sud, amb la parcel·la número 33 del mateix carrer; i al Oest amb el lí