Carrer Sant Antoni, 13 08394 Sant Vicenç de Montalt Tel. 93 791 05 11 - Fax: 93 791 29 61 http://www.svmontalt.cat Identificació de l'expedient : Departament/ Sol·licitant: GESTIÓ ECONÒMICA Expedient: 2023/2725-1619 Contingut: PRESSUPOST, PLANTILLA DE PERSONAL I BASES D'EXECUCIO DEL PRESSUPOST DE L'ANY 2024 INFORME DE SECRETARIA D'acord amb l'ordenat per l'Alcaldia i en compliment d'allò que s'ha fixat en l'article 3.3.a) del Reial decret 128/2018, de 16 de març, pel qual es regula el règim jurídic dels funcionaris d'Administració Local amb habilitació de caràcter nacional, emeto el següent, INFORME PRIMER. De conformitat amb l'article 168 del Text Refós de la Llei Reguladora de les Hisendes Locals aprovat per Reial decret Legislatiu 2/2004, de 5 de març, El pressupost de l'Entitat Local serà format pel seu President i a ell haurà d'unir- se la següent documentació: a) Memòria explicativa del seu contingut i de les principals modificacions que present en relació amb el vigent. b) Liquidació del pressupost de l'exercici anterior i avanç de la del corrent, referida, almenys, a sis mesos de l'exercici corrent. c) Annex de personal de l'Entitat Local. d) Annex de les inversions a realitzar en l'exercici. e) Annex de beneficis fiscals en tributs locals contenint informació detallada dels beneficis fiscals i la seva incidència en els ingressos de cada Entitat Local. f) Annex amb informació relativa als convenis subscrits amb les Comunitats Autònomes en matèria de despesa social, amb especificació de la quantia de les obligacions de pagament i dels drets econòmics que s'han de reconèixer en l'exercici al qual es refereix el pressupost general i de les obligacions pendents de pagament i drets econòmics pendents de cobrament, reconeguts en exercicis anteriors, així com de l'aplicació o partida pressupostària en la qual es recullen, i la referència a què dits convenis inclouen la clàusula de retenció de recursos del sistema de finançament a la qual es refereix l'article 57 bis de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, reguladora de les Bases del Règim Local. g) Un informe economicofinancer, en el qual s'exposin les bases utilitzades per a l'avaluació dels ingressos i de les operacions de crèdit previstes, la suficiència dels crèdits per atendre el compliment de les obligacions exigibles i les despeses de funcionament dels serveis i, en conseqüència, l'efectiva anivellació del pressupost. SEGON. La Legislació aplicable és la següent: Els articles 162 al 171 i 193.bis del Text Refós de la Llei Reguladora de les Hisendes Locals aprovat per Reial decret Legislatiu 2/2004, de 5 de març. Els articles 22.2 e) i 47.1 de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, Reguladora de les Bases de Règim Local. Els articles del 2 al 23 del Reial decret 500/1990, de 20 d'abril, pel qual es desenvolupa el Capítol I del Títol VI de la Llei Reguladora de les Hisendes Locals. L'Ordre EHA/3565/2008, de 3 de desembre, per la qual s'aprova l'Estructura dels Pressupostos de les Entitats Locals. La Llei Orgànica 2/2012, de 27 d'abril, d'Estabilitat Pressupostària i Sostenibilitat Financera. L'article 16 del Reglament de Desenvolupament de la Llei 18/2001, de 12 de desembre, d'Estabilitat Pressupostària, en la seva Aplicació a les Entitats Locals, aprovat pel Reial decret 1463/2007, de 2 de novembre. El Reglament (UE) Núm. 549/2013 del Parlament Europeu i del Consell, de 21 de maig de 2013, relatiu al Sistema Europeu de Comptes Nacionals i Regionals de la Unió Europea (SEC-10). La Guia per a la determinació de la Regla de Despesa de l'article 12 de la Llei Orgànica 2/2012, d'Estabilitat Pressupostària i Sostenibilitat Financera per a Corporacions Locals (IGAE). Les Regles 55 i següents de l'Ordre HAP/1781/2013, de 20 de setembre, per la qual s'aprova la Instrucció del Model Normal de Comptabilitat Local. La Llei 9/2017, de 8 de novembre, de Contractes del Sector Públic, per la qual es traslladen a l'ordenament jurídic espanyol les Directives del Parlament Europeu i del Consell 2014/23/UE i 2014/24/UE, de 26 de febrer de 2014. L'article 4.1.b).2n del Reial decret 128/2018, de 16 de març, pel qual es regula el règim jurídic dels funcionaris d'Administració Local amb habilitació de caràcter nacional. El Reial decret llei 3/2016, de 2 de desembre, pel qual s'adopten mesures en l'àmbit tributari dirigides a la consolidació de les finances públiques i altres mesures urgents en matèria social. El Reial decret-Llei 17/2014, de 26 de desembre, de mesures de sostenibilitat financera de les comunitats autònomes i entitats locals i unes altres de caràcter econòmic. El Reial decret-Llei 8/2013, de 28 de juny, de mesures urgents contra la morositat de les administracions públiques i de suport a entitats locals amb problemes financers. TERCER. El model normal de comptabilitat ho han d'aplicar els municipis el pressupost dels quals excedeixi de 3.000.000 euros, així com aquells el pressupost dels quals no superi aquest import però excedeixi de 300.000 euros i la població dels quals sigui superior a 5.000 habitants. Les altres entitats locals sempre que el seu pressupost excedeixi de 3.000.000 euros. Els organismes autònoms dependents de les entitats locals contemplades als apartats anteriors. QUART. El Procediment a seguir serà el següent: A. Per Alcaldia s'incoa l'expedient i se sol·licita la realització dels tràmits necessaris per a l'aprovació del pressupost municipal per a l'exercici 2024 amb tots els documents i annexos que ho formen. B. A l'expedient s'unirà la Memòria explicativa de l'Alcaldia en la qual s'exposin la previsió de despeses i l'estimació dels ingressos previstos per cobrir aquestes despeses. C. S'emet informe jurídic en exercici de la funció d'assessorament legal preceptiu comprovant-se la viabilitat i la legalitat del projecte proposat d'acord amb la normativa que resulta d'aplicació, així com amb les regles internes, que, en el seu cas, tingui aprovades l'Entitat en els seus reglaments orgànics. D. Informada la legalitat del projecte proposat i la seva adequació a la legislació, s'emet informe de control permanent previ de l'aprovació del pressupost i informe de control permanent previ del càlcul de l'estabilitat pressupostària i sostenibilitat, de conformitat amb l'article 16 del Reial decret 1463/2007, de 2 de novembre. E. Subscrits els informes anteriors, es redactarà informe proposta de resolució que serà lliurat junts amb la resta dels documents que integren l'expedient. F. Emès informe proposta de resolució, s'emetrà Dictamen de la Comissió Informativa d'Hisenda corresponent, que ho elevarà el Ple de la Corporació abans del 15 d'octubre (amb els annexos i documentació complementària exigida per la legislació) per a la seva aprovació. G. Aprovat inicialment el Pressupost municipal per a l'exercici econòmic de 2024, s'exposarà al públic, previ anunci en el Butlletí Oficial de la Província, per quinze dies hàbils, durant els quals les persones interessades podran examinar-ho i presentar reclamacions davant el Ple. H. El pressupost es considerarà definitivament aprovat, si durant el citat termini no s'haguessin presentat reclamacions; en cas contrari, el Ple disposarà d'un termini d'un mes per resoldre-les. I. [En el seu cas] Presentades al·legacions, els serveis tècnics procediran a la informació d'aquestes. J. [En el seu cas] A la vista de les al·legacions presentades la Comissió Informativa d'Hisenda emetrà dictamen que se sotmetrà a l'aprovació definitiva per part del ple K. El Pressupost municipal haurà de publicar-se en el Butlletí Oficial de la Província resumit per capítols, entrant en vigor en l'exercici 2024, una vegada hagi estat publicat en la forma prevista anteriorment. L. Haurà de remetre's una còpia d'aquest a l'Administració de l'Estat i a la [òrgan de govern de la Comunitat Autònoma] del Pressupost Municipal, i aquesta remissió s'haurà de realitzar simultàniament a l'enviament al Butlletí Oficial de la Província de l'anunci descrit anteriorment. M. [En el seu cas]. L'acord d'aprovació definitiva del Pressupost es notificarà a les persones interessades. CINQUÈ. Contra l'aprovació definitiva del Pressupost podrà interposar-se directament recurs contenciós-administratiu, en la forma i terminis que estableixin les normes d'aquesta Jurisdicció, en virtut de l'article 113 de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, Reguladora de les Bases de Règim Local. El Tribunal de Comptes haurà d'informar prèviament a la resolució del recurs quan la impugnació afecti o es refereixi a l'anivellació pressupostària. La interposició de recursos no suspendrà per si sola l'aplicació del pressupost definitivament aprovat per la Corporació. Haurà d'indicar-se si l'expedient conté tota la documentació exigida i si aquesta conté totes les previsions que la normativa estableix, així com haurà de fer-se referència a si s'han complert tots els tràmits exigits. En el cas que dits documents i tràmits anessin deficients s'haurà de manifestar l'Interventor sobre aquests aspectes. DOCUMENT SIGNAT ELECTRÒNICAMENT