Memòria valorada Renovació capa de trànsit de l'avinguda Països Catalans i la Riera del Gorg, tram entre Països Catalans i carrer Can Rams Memòria valorada Renovació capa de trànsit de l'avinguda Països Catalans i la Riera del Gorg, tram entre Països Catalans i carrer Can Rams DOC 1.- MEMÒRIA DOC 2.- PRESSUPOST DOC 3.- PLÀNOLS Memòria valorada Renovació capa de trànsit de l'avinguda Països Catalans i la Riera del Gorg, tram entre Països Catalans i carrer Can Rams DOCUMENT NÚM. 1 MEMÒRIA Memòria valorada Renovació capa de trànsit de l'avinguda Països Catalans i la Riera del Gorg, tram entre Països Catalans i carrer Can Rams ÍNDEX DE LA MEMÒRIA 1. Antecedents i objecte de la Memòria valorada. Proposta. 2. Descripció constructiva 3. Termini d'execució de les obres 4. Pressupost 5. Conclusió Memòria valorada Renovació capa de trànsit de l'avinguda Països Catalans i la Riera del Gorg, tram entre Països Catalans i carrer Can Rams MEMÒRIA 1- Antecedents i objecte de la Memòria valorada. Proposta. PROMOTOR Promou el projecte l'Ajuntament de Sant Vicenç de Montalt EMPLAÇAMENT L'obra s'emplaça a l'avinguda dels Països Catalans i a la Riera del Gorg, en el tram entre les connexions amb Països Catalans i el carrer de Can Rams de Sant Vicenç de Montalt. NATURALESA DE L`ENCÀRREC L'encàrrec inclou la redacció i valoració del projecte de renovació de la capa de transit de l'avinguda dels Països Catalans i del tram de la Riera del Gorg entre Països Catalans i el carrer de Can Rams. OBJECTE DEL PROJECTE Es redacta la Memòria valorada de renovació de la capa de transit de la Riera del Gorg, per encàrrec de l'Ajuntament. L'objecte d'aquest projecte és detallar els treballs necessaris per a la renovació de la capa de transit de l'avinguda dels Països Catalans i del tram de la Riera del Gorg entre el carrer Major i el carrer de Can Rams, i l'adaptació del pas de vianants d'accés a l'aparcament de la piscina. ESTAT ACTUAL El carrer de la Riera del Gorg amb continuïtat amb l'avinguda dels Països Catalans és una via principal urbana que connecta l'avinguda de Montaltnou amb el nucli històric. La llera de la Riera del Gorg drena de forma superficial fins a la piscina municipal, a partir d'allí es troba conduïda sota rasant fins travessada l'avinguda de Montaltnou i amb traçat parallel a la via. Pràcticament tot el tram d'actuació en la Riera del Gorg és la llera amb una amplada variable entre 5,50 i 6,70 metres. L'actuació comprèn un tram de 439,90 metres de la Riera del Gorg i 66 metres de l'avinguda dels Països Catalans. La superfície total de l'actuació és de 3.450,45m2. El pendent és força regular en tot el tram d'actuació que ronda el 8% fins a la reixa de soterrament de la riera a partir de la qual, fins a la cruïlla amb el carrer de Can Rams, és força planer. A banda i banda de les dues vies hi ha vorera d'aproximadament 1,50 metres d'amplada, a excepció del costat dret entre el carrer de Josep Brunet i la Drecera de les Eixides que no en té. El tram de vorera costat dret entre el carrer de la Mongia i el de Josep Brunet Memòria valorada Renovació capa de trànsit de l'avinguda Països Catalans i la Riera del Gorg, tram entre Països Catalans i carrer Can Rams té una cota més elevada respecte de la riera de 0,50m a manera de protecció per a les entrades dels habitatges front de les avingudes d'aigua. L'avinguda dels Països Catalans té un paviment de formigó i la Riera del Gorg té el paviment de mescla bituminosa. Tots dos paviments estan en un estat força deteriorat amb força esquerdes, sobretot el tram de la Riera del Gorg entre Països Catalans i el carrer de l'Arboç que inclús hi presenta enfonsaments. Aquesta via té unes voreres força estretes de 80 cm d'amplada a excepció del tram davant dels accessos principals als habitatges que té una amplada variable d'aproximadament 2 metres. A l'altura de la piscina municipal, la riera es canalitza soterrada a partir d'una reixa interceptora de 2 metres d'amplada. Per tal d'afavorir la canalització de les aigües, aquesta reixa té un contrapendent transversal força pronunciat que pot arribar a produir fregades als baixos dels vehicles que no circulen a velocitat baixa. PROPOSTA El principal objectiu d'aquesta actuació és la de renovar la capa de transit de les dues vies, tant de formigó com de mescla bituminosa, que regularitzarà la capa d'acabat, enrasant a la vegada totes les tapes de serveis que han quedat enfonsades. També s'actuarà en les voreres de l'avinguda dels Països Catalans, per donar més amplada en els trams més estrets, per tal d'adaptar-les a la llei d'accessibilitat. S'unificarà tot el paviment amb un acabat de capa de transit de mescla bituminosa fresant prèviament el paviment existent en gruix suficient. Es preveu també adaptar el pas de vianants que travessa la Riera a l'alçada de l'aparcament de la piscina, en la cruïlla amb el carrer de Can Rams. Es preveu utilitzar la mateixa solució del pas de vianants de més amunt amb gual de 1,20 metres de profunditat i 4,80 metres d'amplada. Es formarà amb peces de rampa de formigó prefabricat de 60x40cm i capçals rodons tipus Barcelona de formigó prefabricat. Es proposa ampliar l'amplada de les voreres de l'avinguda dels Països Catalans fins a un mínim de 1,80 metres i es formarà dos guals adaptats en el pas que connecta la vorera nord del carrer de les Escoles i la vorera nord de l'avinguda dels Països Catalans. Es crearà una plataforma elevada en el pas de vianants davant de l'accés a l'escola bressol que convidi a minorar la velocitat en aquest punt i faciliti la travessia entre les dues voreres. Es modificarà l'angle de les dues vessants de la reixa interceptora, allargant la rampa nord i arrodonint el vèrtex de tal manera que travessar-la sigui més difícil fregar els baixos del vehicle. Es modificarà i ampliarà l'enllumenat públic existent de tal manera que no suposi una barrera arquitectònica com actualment. No es modificarà cap estratègia de mobilitat per lo qual es tornarà a reproduir la senyalització horitzontal existent. Memòria valorada Renovació capa de trànsit de l'avinguda Països Catalans i la Riera del Gorg, tram entre Països Catalans i carrer Can Rams 2- Descripció constructiva La urbanització comprèn els següents capítols: - Enderrocs i moviments de terres - Paviments - Proteccions i senyalització Enderrocs Com a treballs previs a l'actuació, es desmuntaran les pilones existents per a ser reutilitzades. Es definirà l'àmbit d'actuació en les cruïlles i connexions amb tall amb disc. Es fresarà tant paviment de formigó com de mescla bituminosa en un gruix de 4 cm per rebre paviment definitiu. Es retiraran tapes de pous i pericons per a ser recollocades. Es demolirà el paviment de vorera i vorades per a formació de guals. Moviment de terres S'excavarà la caixa de paviment de gual fins a cota determinada per a un gruix de paviment de 15cm. Es traslladaran totes les terres sobrants a abocador controlat. Paviments Es collocaran i enrasaran tapes de serveis a cota definitiva del paviment. Es farà reg d'adherència amb emulsió bituminosa catiònica tipus C60B3/B2 ADH, amb dotació 1 kg/m2 per rebre capa de transit. S'estendrà capa de transit amb mescla bituminosa contínua en calent tipus AC 8 surf B 50/70 D, amb betum asfàltic de penetració, de granulometria adequada, plàstic reciclat MR8 i granulat granític, i compactarà. Es realitzarà base de paviment sota gual amb formigó no estructural de resistència a compressió 15 N/mm2, consistència tova i grandària màxima del granulat 20 mm, abocat des de camió amb estesa i piconatge manual, acabat reglejat. Es formarà rampa de guals amb peces de formigó prefabricat de 120 cm d'amplària i rejuntat amb morter. Es collocaran capçals per a gual amb peces de formigó per a gual de vianants de doble capa per a posició lateral, de 120x28 cm, de color gris, format per 2 peces, collocat sobre base de formigó d'ús no estructural HNE-15/P/40 de 20 a 25 cm d'alçària, i rejuntat amb morter. Installació enllumenat Es substituirà el bàcul de dos braços existent al final de la vorera sud de l'avinguda dels Països Catalans, en la cantonada amb el carrer de la Mongia, i es collocaran dos fanals Memòria valorada Renovació capa de trànsit de l'avinguda Països Catalans i la Riera del Gorg, tram entre Països Catalans i carrer Can Rams vuitcentistes de ferro colat, l'un en un emplaçament proper i l'altra confrontat amb l'accés a la comissaria local. La nova xarxa partirà del punt existent, des de un pericó de connexions que es formarà en la seva base. Tota la installació es reduirà al desplaçament de la xarxa existent amb allargament de la xarxa de cablejat a la nova posició i installació de nous elements de terres. Seguin el recorregut de cada circuit i exteriorment al tub de protecció, anirà el cable de terra constituït per conductor de coure nu de 35 m/m2 de secció. Aquest cable farà entrada i sortida en cada una de les columnes quedant connectat al punt de posta a terra mitjançant cargol, terminal, arandel.la grober i femella. Des d'aquest punt sortirà una derivació de 16 m/m2 / Cu-750 V color verd-groc que anirà fins la piqueta de terra, que existirà una per punt de llum. Aquesta piqueta serà d'acer, recoberta de coure, de 2 m. de longitud i 14 m/m. de diàmetre. La unió als punts de llum serà mitjançant terminal a pressió, cargol, roseta i femella de material no oxidable. Protecció i senyalització Es pintarà sobre el paviment, marques vials superficials per a ús permanent i retrorreflectant en sec, amb humitat i amb pluja, tipus P-RR, amb pintura acrílica de color blanc i microesferes de vidre, seguint indicacions de projecte. Es recollocaran pilones de protecció i ajuda al transit en distribució igual a l'existent. La memòria valorada es redacta seguint les normes tècniques per a la redacció dels projectes d'urbanització en l'espai públic. 3- Desenvolupament de les obres. Adjudicació. L'import total del pressupost d'aquesta memòria valorada és de 103.745,57 (IVA exclòs). L'objecte del contracte com a obres d'urbanització, s'identifica amb el codi següent: Codi CPV 45233222-1 Treballs de pavimentació i asfaltat D'acord a l'article 118 de la Llei 9/2017, de 8 de novembre, de contractes del sector públic, per la qual es transposen a l'ordenament jurídic espanyol les directives del Parlament Europeu i del Consell 2014/23/UE i 2014/24/UE, de 26 de febrer de 2014, l'adjudicació d'aquesta obra es pot tramitar amb un procediment obert simplificat d'acord al que s'estableix a l'article 159. En els contractes d'obres amb un valor estimat inferior a 500.000 euros no és exigible la classificació empresarial. Es proposa com a termini d'execució de la totalitat de les obres dues setmanes, comptades a partir del replantejament de les obres, i com a termini de garantia mínima el de dotze mesos a partir de la recepció provisional de les mateixes. Memòria valorada Renovació capa de trànsit de l'avinguda Països Catalans i la Riera del Gorg, tram entre Països Catalans i carrer Can Rams 4- Pressupost Aplicant els preus corresponents a les diferents unitats d'obra, s'obté un Pressupost d'Execució Material de NORANTA CINC MIL QUATRE-CENTS CINQUANTA QUATRE EUROS AMB SETANTA TRES CÈNTIMS (93.454,73 Euros). Incrementant aquest valor amb el 6% de benefici industrial, el 13% de despeses generals, i aplicant el 21 % d'I.V.A. s'obté un Pressupost d'Execució per Contracte de CENT TRENTA SET MIL QUATRE-CENTS QUARANTA CINC EUROS AMB VINT-I-SIS CÈNTIMS (137.445,26 Euros). 7- Conclusió Amb tot el que fins ara s'ha exposat i els documents que acompanyen aquesta memòria valorada, es considera suficientment detallada perquè serveixi de base a l'expedient administratiu corresponent. Sant Vicenç de Montalt, desembre de 2023 Lluís Buch Casals L'arquitecte tècnic municipal Memòria valorada Renovació capa de trànsit de l'avinguda Països Catalans i la Riera del Gorg, tram entre Països Catalans i carrer Can Rams PRESSUPOST DOCUMENT NÚM. 2 PRESSUPOST Memòria valorada Renovació capa de trànsit de l'avinguda Països Catalans i la Riera del Gorg, tram entre Països Catalans i carrer Can Rams PRESSUPOST INDEX DEL PRESSUPOST Amidaments Pressupost Resum per capítols Full final Renovació capa de trànsit AMIDAMENTS Pàg.: 1 Obra 01 PRESSUPOST Capítol 01 ENDERROCS I MOVIMENTS DE TERRES 1 P214W-FEMG m Tall en paviment de mescla bituminosa de 15 cm de fondària com a mínim amb màquina tallajunts amb disc de diamant per a paviment, per a delimitar la zona a demolir Num. Text Tipus [C] [D] [E] [F] TOTAL Fórmula 1 6,900 6,900 C#*D#*E#*F# 2 5,500 5,500 C#*D#*E#*F# 3 7,050 7,050 C#*D#*E#*F# 4 9,300 9,300 C#*D#*E#*F# 5 8,000 8,000 C#*D#*E#*F# 6 14,550 14,550 C#*D#*E#*F# 7 7,600 7,600 C#*D#*E#*F# 8 11,150 11,150 C#*D#*E#*F# 9 12,550 12,550 C#*D#*E#*F# 10 11,300 11,300 C#*D#*E#*F# 11 18,750 18,750 C#*D#*E#*F# 12 2,000 5,650 11,300 C#*D#*E#*F# 13 13,050 13,050 C#*D#*E#*F# 14 8,350 8,350 C#*D#*E#*F# 16 136,530 136,530 C#*D#*E#*F# 17 6,660 6,660 C#*D#*E#*F# TOTAL AMIDAMENT 288,540 2 P214U-HBQG m2 Fresatge mecànic de paviments de mescles bituminoses per cada cm de gruix, amb un gruix de 0 a 4 cm i en tot el paviment, en grans extensions, amb fresadora per a paviment amb càrrega automàtica i talls i entregues a tapes i reixes amb compressor, càrrega de runa sobre camió i escombrat i neteja de la superfície fresada Num. Text Tipus [C] [D] [E] [F] TOTAL Fórmula 1 4,000 3.064,680