BASES D'EXECUCIÓ DEL PRESSUPOST GENERAL DE L'EXERCICI ECONÒMIC 2015 ÍNDEX TÍTOL PRELIMINAR Base 1. Àmbit d'aplicació de les bases d'execució. TÍTOL I. DEL PRESSUPOST I LES SEVES MODIFICACIONS Capítol I. CONTINGUT Base 2. Contingut i estructura pressupostària. Capítol II. ELS CRÈDITS DEL PRESSUPOST Base 3. Caràcter l'imitatiu i vinculant dels crèdits pressupostaris. Capítol III. DE LES MODIFICACIONS PRESSUPOSTÀRIES Base 4. Tipus de modificacions. Base 5. Normes comunes a les modificacions pressupostàries. Base 6. Dels crèdits extraordinaris i suplements de crèdit. Base 7. Tramitació dels expedients de modificació per crèdits extraordinaris i suplements de crèdit. Base 8. Aprovació i publicació. Base 9. Dels crèdits ampliables. Base 10. De les transferències de crèdit. Base 11. De la generació de crèdits per nous ingressos. Base 12. De la incorporació de romanents de crèdit. Base 13. De les baixes per anul·lació. TÍTOL II. DE LES DESPESES Capítol I. Base 14. Consignació pressupostària. Base 15. Retenció de crèdits. Base 16. Dels crèdits no disponibles. Capítol II. Execució de la Despesa Base 17. De les fases d'execució de la despesa. Base 18. Autorització de la despesa. Base 19. Disposició i compromís de la despesa. Base 20. Reconeixement de l'obligació. Base 21. Competència per al reconeixement d'obligacions. Base 22. Requisits per al reconeixement d'obligacions. Base 23. Tramitació prèvia al reconeixement d'obligacions. Base 24. De l'ordenació de pagaments. Base 25. De l'endós. Base 26. Acumulació de les fases d'execució de la despesa. Base 27. Despeses susceptibles de tramitació de documents AD/ADO. 1 Capítol III. NORMES ESPECIALS Base 28. De les subvencions. Base 29. Procediment de concurrència competitiva. Base 30. Procediment de concessió directa. Base 31. Altres procediments de concessió de subvenciones Base 32. Pagament de les subvencions. Base 33. Dels pagaments a justificar. Base 34. De les bestretes de caixa fixa. Base 35. Dels contractes menors. Base 36. De les despeses de caràcter plurianual. Base 37. Aportació als grups polítics municipals. Base 38. Indemnitzacions per raó del servei. TÍTOL III. DELS INGRESSOS Base 39. La tresoreria municipal. Base 40. Gestió dels ingressos. Base 41. Reconeixement de drets. Base 42. Gestió de cobraments. Base 43. De les operacions de crèdit a llarg termini. Base 44. De les operacions de tresoreria. Base 45. Sobre el pla de tresoreria. TÍTOL IV. DE LA LIQUIDACIÓ DEL PRESSUPOST Base 46. De la liquidació del pressupost. Base 47. Tramitació de l'expedient de liquidació del pressupost. Base 48. Determinacions de la liquidació del pressupost. Base 49. Dels saldos de dubtós cobrament. TITULO V. EL COMPTE GENERAL Base 50. Tramitació del compte general. Base 51. Contingut del compte general. TÍTOL VI. DEL CONTROL I FISCALITZACIÓ Capítol I. CONTROL INTERN Base 52. Exercici de la funció interventora. Base 53. Àmbit d'aplicació. Base 54. Modalitats de fiscalització de l'expedient. Base 55. Discrepàncies. Capítol II. FISCALITZACIÓ LIMITADA PRÈVIA DE LA DESPESA Base 56. Normes de fiscalització prèvia de la despesa. Capítol III. FISCALITZACIÓ D'INGRESSOS Base 57. Presa de raó en comptabilitat. Base 58. Fiscalització de les devolucions d'ingressos indeguts. Base 59. Fiscalització posterior al reconeixement del dret. TÍTOL VI. DE LA INFORMACIÓ PRESSUPOSTÀRIA I MOVIMENTS EN LA TRESORERIA Base 60. Informació sobre l'execució pressupostària i la tresoreria. DISPOSICIÓ FINAL TÍTOL PRELIMINAR BASE 1. Àmbit d'Aplicació de les Bases d'Execució 1. s'estableixen les presents bases d'execució del pressupost de conformitat amb el que preveuen els articles 165.1 del Text refós de la Llei reguladora de les hisendes locals, aprovat pel Reial decret legislatiu 2/2004, de 5 de març, i 9 del Reial decret 500/1990, de 20 d'abril, tenint per objecte l'adaptació de les disposicions generals en matèria pressupostària a l'organització i característiques d'aquest Ajuntament. 2. En el pressupost general s'integren únicament pels pressupostos de la pròpia entitat, atès que no existeixen organismes autònoms ni entitats mercantils. 3. Les presentes bases s'apliquen amb caràcter general a l'execució del pressupost de l'entitat local i, en el cas de que arribin a existir, als dels seus organismes autònoms. 4. La gestió d'aquests pressupostos es realitzarà de conformitat amb l'establert en la Llei 7/1985, de 2 d'abril, reguladora de les bases del règim local; Text refós de la Llei reguladora de les hisendes locals, aprovat pel Reial decret legislatiu 2/2004, de 5 de març; Reial decret 500/1990 de 20 d'abril; Ordre EHA/3565/2008, de 3 de desembre, per la que s'aprova l'estructura dels pressupostos de les entitats locals; Reial decret legislatiu 2/2007, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei general d'estabilitat pressupostària; Reial decret 1463/2007, de 2 de novembre, pel qual s'aprova el reglament de desenvolupament de la Llei 18/2001, de 12 de desembre, d'estabilitat pressupostària, en la seva aplicació a les entitats locals; i demés disposicions aplicables a l'Administració local en matèria econòmico- financera. 5. L'Alcalde-President de la Corporació tindrà cura de l'execució d'aquest pressupost i de la seva observació i compliment per les àrees i serveis corresponents, de conformitat amb les disposicions legals vigents, als acords adoptats o que es puguin adoptar, a les disposicions de les ordenances dels diferents recursos i a les presents bases d'execució. 6. Es faculta a l'Alcaldia-Presidència d'aquesta Corporació per a emetre circulars i, a la Intervenció a donar les instruccions que siguin precises, totes elles dirigides a complementar, interpretar, aclarir i coordinar tota actuació relativa a la gestió pressupostària, tant en la seva vessant d'ingressos com de despeses. TÍTOL I. DEL PRESSUPOST I LES SEVES MODIFICACIONS CAPÍTOL I. CONTINGUT BASE 2. Contingut i Estructura Pressupostària 1. El pressupost general de l'Ajuntament de Sant Vicenç de Montalt per a l'exercici econòmic de 2015, és el pressupost únic d'aquesta entitat ENTITAT ESTAT DE DESPESES ESTAT D'INGRESSOS Ajuntament de Sant Vicenç de Montalt . 7.283.280,80 7.283.280,80 2. Els crèdits inclosos en l'estat de despeses del pressupost de l'Ajuntament s'han classificat amb els següents criteris: -- Per programes, distingint: àrea de despeses, política de despeses i grups de programes, programes i subprogrames. -- Econòmic, distingint: capítol, article, concepte, subconcepte i partida. -- No s'estableix classificació orgànica. 3. Les previsions de l'estat d'ingressos del pressupost general de l'Ajuntament es classificaran separant les operacions corrents, les de capital i les financeres, d'acord amb la classificació per: capítols, articles, conceptes i subconceptes. CAPÍTOL II: ELS CRÈDITS DEL PRESSUPOST BASE 3. Caràcter Limitatiu i Vinculant dels Crèdits Pressupostaris 1. Els crèdits per a despeses es destinaran exclusivament a la finalitat específica per a la que han estat autoritzats en el pressupost general o en les seves modificacions, tenint caràcter limitatiu i vinculant, en el nivell de vinculació jurídica que expressament es recull en aquestes bases d'execució. 2. Els nivells de vinculació jurídica són: Respecte a la classificació per programes el nivell de vinculació jurídica serà, com a mínim, a nivell D'ÀREA DE DESPESA respecte a la classificació per programes, i respecte a la classificació econòmica serà, com a mínim, el de CAPÍTOL amb les excepcions següents: b.1) Retribucions d'alts càrrecs. b.2) Incentius al rendiment. b.3) Capítol 6è. CAPÍTOL III. DE LES MODIFICACIONS PRESSUPOSTÀRIES BASE 4. Tipus de modificacions 1. Quan s'hagi de realitzar un despesa que excedeixi del nivell de vinculació jurídica, sense que existeixi crèdit pressupostari suficient o adequat, es tramitarà un expedient de modificació de crèdits amb subjecció a les particularitats regulades en el Reial decret 500/1990, de 20 d'abril i en aquest capítol. 2. Les modificacions de crèdit que poden ser realitzades en els estats de despeses del pressupost general són els següents: -- Crèdits extraordinaris. -- Suplements de crèdits. -- Ampliacions de crèdit. -- Transferències de crèdit. -- Generació de crèdits per ingressos. -- Incorporació de romanents de crèdit. -- Baixes per anul·lació. BASE 5. Normes Comunes a les Modificacions Pressupostàries 1. Els expedients seran incoats per ordre de l'Alcalde-President. 2. Tot expedient de modificació de crèdits serà informat per la Intervenció. 3. Quan l'òrgan competent per a la seva aprovació sigui el Ple de la Corporació, una vegada aprovat inicialment l'expedient de modificació, s'exposarà al públic durant quinze dies hàbils, podent els interessats presentar reclamacions. Si durant el citat període no s'haguessin presentat reclamacions, la modificació de crèdit quedarà definitivament aprovada i, en cas contrari, haurà de resoldre el Ple en el termini d'un mes comptat des de la finalització de l'exposició al públic. 4. Quan la competència correspongui a l'Alcalde-President, serà executiva des de la seva aprovació. 5. Les modificacions pressupostàries s'ajustaran a l'establert en aquestes bases i en allò no previst per aquestes serà d'aplicació l'establert en els articles 177 i següents del Text refós de la Llei reguladora de les hisendes locals, aprovat pel Reial decret legislatiu 2/2004, de 5 de març; els articles 34 i següents del Reial decret 500/1990, de 20 d'abril, i la Llei orgànica 2/2012 d'Estabilitat Presupostaria i Sostenibilitat financera. LOEPSF. BASE 6. Dels Crèdits Extraordinaris i Suplements de Crèdit 1. Els crèdits extraordinaris són aquelles modificacions del pressupost de despeses mitjançant els que s'assigna crèdit per a la realització d'un despesa específica i determinada, que no es pot demorar fins a l'exercici següent i per al que no existeix crèdit. 2. Els suplements de crèdits són aquelles modificacions del pressupost de despeses en els que concorren les mateixes circumstàncies anteriors en relació amb la despesa a realitzar, el crèdit previst resulta insuficient i no pot ser objecte d'ampliació. BASE 7. Tramitació dels Expedients de Modificació per Crèdits Extraordinaris i Suplements de Crèdit 1. La proposta d'incoació dels expedients de concessió de crèdits extraordinaris i suplements de crèdit anirà acompanyada d'una memòria justificativa de la necessitat de la mesura, i s'hi haurà de precisar la classe de modificació a realitzar, les aplicacions pressupostàries a les que afecta, i els mitjans o recursos que han de finançar-la. 2 Els crèdits extraordinaris i suplements de crèdit es poden finançar, en virtut de l'article 36 del Reial decret 500/1990, de 20 d'abril, amb algun d'aquests recursos: a) Romanent líquid de tresoreria. b) Nous o majors ingressos efectivament recaptats sobre els totals previstos en algun concepte del pressupost corrent. c) Anul·lacions o baixes de crèdits d'altres aplicacions del pressupost vigent no compromeses, les dotacions de les quals s'estimin reduïbles sense pertorbació del respectiu servei. d) Operacions de crèdit si els crèdits extraordinaris o suplements de crèdits fossin destinats per a despeses d'inversió. 3 Serà necessari incloure l'informe d'intervenció d'avaluació del compliment de l'objectiu d'estabilitat pressupostària, en el que s'informi sobre el compliment o incompliment de l'objectiu d'estabilitat pressupostària de la pròpia entitat local i dels seus organismes i entitats dependents, d'acord amb la legislació vigent en el seu moment. 4 La proposta de modificació, previ informe de la Intervenció serà sotmesa pel President a l'aprovació del Ple de la Corporació. BASE 8. Aprovació i Publicació 1. L'aprovació dels expedients pel Ple es realitzarà amb subjecció als mateixos tràmits i requisits que els pressupostos, havent de ser executius dins del mateix exercici en que s'autoritzin. 2. En la tramitació dels expedients de concessió de crèdits extraordinaris i dels suplements de crèdit seran d'aplicació les normes sobre informació, reclamacions i publicitat aplicables a l'aprovació dels pressupostos de l'entitat. 3. Igualment seran aplicables les normes referents als recursos contenciosos- administratius contra els pressupostos d'aquesta entitat local. 4. Els acords de l'Ajuntament que tinguin per objecte la concessió de crèdits extraordinaris o suplements de crèdit, en casos de calamitat pública o de naturalesa anàloga, d'excepcional interès general seran immediatament executius sense perjudici de les reclamacions que es promoguin contra aquests. Aquestes reclamacions s'han de substanciar dins dels vuit dies següents a la seva presentació, entenent-se denegades si no és notificada la seva resolució a l'interessat dins d'aquest termini. BASE 9. Dels Crèdits Ampliables L'ampliació de crèdit es concreta en l'augment de crèdit pressupostari en alguna de les aplicacions ampliables que es detallen a continuació, previ compliment dels requisits exigits en aquesta base i en funció de l'efectivitat de recursos afectats no procedents d'operacions de crèdit. 1. Es consideraran aplicacions ampliables aquelles que corresponguin a despeses finançades amb recursos expressament afectats, i en particular les següents: 2. CONCEPTE D'INGRÉS PARTIDA DE DESPESA Quotes activitats esportives Personal laboral eventual 31300 extraescolars 341 13100 esports Despeses funcionament activitats esportives 341 229909 extraescolars Despeses funcionament 31301 Quotes actv. Esp. Estiu 341 2260905 activ. Esport. Estiu Organització Casal de 31900 Quotes casal de Joventut 337 2260904 Jovent Quotes escola municipal de Retribucions bàsiques 31201 música 324 13000 personal laboral fix (música) Altres remuneracions, 324 13002 personal laboral fix(música) Personal laboral eventual, promoció educativa 324 13100 (música) Despeses funcioname