En Francesc Ortiz Amat, Secretari-Interventor de l'Ajuntament de l'Ajuntament de Sant Vicenç de Montalt, en relació a: Identificació de l'expedient : Número expedient: 35/2014 Departament: ALCALDIA/HISENDA Data d'inici: Octubre 2014 Contingut: Expedient General del Pressupost per a 2015 Fets Elaborat per l'Alcaldia el pressupost per l'exercici de 2015, i d'acord amb el que disposa a l' article 168.4 del Text Refós de la Llei Reguladora d' Hisendes Locals aprovat per Reial Decret Legislatiu 2/2004, de 5 de març i a l'article 18.4 del Reial Decret 500/1990, de 20 d' abril, pel qual es desenvolupa el Capítol I del Títol VI de la Llei 39/1988, en matèria pressupostària, el que subscriu emet l'informe següent: PRIMER: La legislació aplicable és la següent: -- Els articles del 162 al 171 del Text Refós de la Llei Reguladora de les Hisendes Locals aprovat per Reial Decret Legislatiu 2/2004, de 5 de març. -- Els articles 22.2 e) i l' article 47.1 de la Llei 7/1985, de 2 d' abril, Reguladora de les Bases de Règim Local. -- Els articles del 2 al 23 del Reial Decret 500/1990, de 20 d' abril, pel que es desenvolupa el Capítol I del Títol VI del la Llei Reguladora de les Hisendes Locals. -- L' article 4.1 h) del Reial Decret 1174/1987, de 18 de setembre, pel qual es regula el Règim Jurídic dels funcionaris d' Administració Local amb habilitació de caràcter nacional. -- Les Regles 107 i següents de l' Ordre EHA/4041/2004, de 23 de novembre, per la qual s' aprova la Instrucció del Model Normal de Comptabilitat Local. _ L'Ordre EHA/3565/2008, de 3 de desembre, per la que s'aprova l' Estructura dels Pressupostos de les Entitats Locals. -- Els articles 3 de la Llei Orgànica 2/2012, de 27 d'Abril , pel que s'Aprova la Llei d'Estabilitat Pressupostaria i Sostenibilitat Financera. -- Els articles 4.1, 15 i 16.2 del Real Decreto 1463/2007, de 2 de novembre, por el que s'aprova el Reglament de Desenvolupament de la Llei 18/2001, de 12 de desembre, d'Estabilitat Pressupostaria, en la seva aplicació a les Entitats Locals. -- El Text Refós de la Llei de Contractes del Sector Público, aprovat pel Real Decreto Legislatiu 3/2011, de 14 de novembre. -- El Reial Decret-Llei 20/2013, de 30 de desembre, "de medidas urgentes en materia presupuestaria, tributaria y financiera para la corrección del déficit 1 público." -- El Reglamento de la Unión Europea nº 2223/96 relativo al Sistema Europeo de Cuentas Nacionales y Regionales (SEC-95). -- Guía para la determinación de la Regla de Gasto del artículo 12 de la Ley Orgánica 2/2012, de Estabilidad Presupuestaria y Sostenibilidad Financiera para Corporaciones Locales (IGAE). -- Projecte de llei de Presupuestos Generales del Estado para el año 2015. SEGON. El Projecte del Pressupost General per a l'exercici econòmic de 2015 format pel Sr. Alcalde-President de l' Ajuntament, està integrat pel Pressupost únic de l' Entitat Local. TERCER. Ascendeix a la quantitat de 7.283.280,80 euros en l' Estat de Despeses del Pressupost i de 7.283.280,80 euros en l' Estat d'Ingressos del Pressupost de l'exercici 2015, no presentant en conseqüència dèficit inicial. QUART. Al Projecte de Pressupost General s'incorpora la documentació legalment exigible. El pressupost de l'Entitat Local format pel Sr. Alcalde-President, al que s'uneix la següent documentació: · Memòria economic-financera subscrita per l' Alcalde explicativa del seu contingut i de les principals modificacions que presenti en relació amb el pressupost actualment en vigor. · Estat de despeses i estat d' ingressos. · Bases de execució del pressupost. · Liquidació del Pressupost de l' exercici econòmic 2013, i avançament del 2014 tal com disposa la instrucció de Comptabilitat. · Annex de personal de l'Entitat Local, en qui es relacionin i valorin els llocs de treball existents en la mateixa, de manera que es doni l'oportuna correlació amb els crèdits per a personal inclosos en el pressupost. · Annex d'inversions a realitzar a l'exercici, subscrit pel President i degudament codificat. · Annex de l' Estat del Deute. · Informe economic-financer, en que s'exposa les bases utilitzades per a l'avaluació dels ingresso i la suficiència dels crèdits per atendre el acompliment de les obligacions exigibles i les despeses de funcionament dels serveis i d'anivellacions del Pressupost. · Informe d'avaluació de l'acompliment de l'objectiu d'Estabilitat pressupostària. · Informe d'Avaluació del Compliment de la Regla de la despessa (Aquest dos últims es fan en un sol informe) CINQUÈ. Comprovat Que el Pressupost General s' ha iniciat sense dèficit inicial i junt amb la documentació i annexos aportats, es dedueix que l'expedient s'ha elaborat de conformitat amb la legalitat vigent. SISÈ. A tall de resum econòmic indicar que la liquidació del pressupost de l'exercici anterior és previst que doni un Resultat Pressupostari positiu. A més s' ha determinat per a despeses de personal una previsió de Pressupost que ascendeix a 3.272.531,9,, essent un 2,22% inferior al del pressupost de l'exercici anterior. També s' ha establert una previsió d' inversions que es concreta en: Pressupost 2015 Prog Economica Descripció 1 3 3 6 0 0 0 7 Serveis Municipals Arranjament i neteja de talús del 5.000,00 P.G.G. 1 5 5 6 0 9 0 1 Serveis Municipals Obres nova urbanització vies publiques 20.000,00 3 4 2 6 2 2 0 5 Esports Millora equipaments esportius. 10.000,00 3 1 2 6 2 3 0 0 Sanitat Adquisició Material per consultoris 2.000,00 mèdics 3 1 3 6 2 3 0 0 Sanitat Inversions en bens mobles relatius a la 6.500,00 salut 3 2 4 6 2 3 0 3 Educació Adquisició instruments musicals 1.000,00 4 9 1 6 2 3 0 7 Comunicació Material Ràdio Municipal 3.000,00 1 6 9 6 2 3 1 6 Serveis Municipals Adquisició maquinària i eines Brigada 12.500,00 3 4 1 6 2 3 3 8 Esports Adquisició material esportiu 7.000,00 9 2 0 6 2 5 0 0 Governació Adquisició mobiliari 15.000,00 3 2 0 6 2 5 0 6 Educació Mobiliari Centres Educatius 8.000,00 1 7 1 6 2 5 0 8 Serveis Municipals Adquisició mobiliari urbà per parcs 20.000,00 públics 1 7 2 6 2 5 1 3 Medi Ambient Adquisició rètols i mobiliari platges 20.000,00 1 6 2 6 2 5 2 2 Medi Ambient Adquisició contenidors i accessoris 25.000,00 9 2 0 6 2 6 0 0 Noves Tecnologies Ampliació equip informàtic 15.000,00 4 9 1 6 2 6 0 8 Noves Tecnologies INVERSIO NOVES TECNOLOGIES: 20.000,00 WIMAX, WIFI, APP 4 9 1 6 2 6 0 9 Comunicació Millores mitjans de comunicació digitals 3.000,00 4 4 2 6 2 9 0 0 Mobilitat Adquisició mobiliari transport urbà. 25.000,00 3 1 2 6 3 2 0 0 Sanitat Adequació consultoris mèdics 500,00 3 4 2 6 3 2 0 4 Esports Inversions Piscina Municipal 6.000,00 3 2 0 6 3 2 0 7 Educació Adequació centres educatius 15.000,00 3 2 0 6 4 0 0 0 Educació Projectes educatius 15.000,00 1 6 4 6 4 0 0 5 Sanitat Rescat Drets Funeraris 2.000,00 3 3 7 6 3 2 1 1 Joventut Adequació edifici Joventut 3.000,00 1 3 3 6 1 0 0 8 Serveis Municipals Adequació aparcament institut 40.000,00 1 5 5 6 2 1 0 2 Serveis Municipals Arranjament instal·lacions carrer de la 125.000,00 Pau. 4 3 2 6 2 5 0 3 Turisme Cartelleres digitals 13.000,00 1 5 5 6 0 0 0 8 Participació Inverssió pressupost participatiu. 30.000,00 Ciutadana 4 2 5 6 2 7 0 1 Medi Ambient Execució Projecte eficiència energètica 72.900,00 equipaments Municipals Els ingressos previstos per Impostos directes e indirectes de l'Estat d'Ingressos del Pressupost de 2015 s'han calculat prenent amb referència als padrons corresponents a l' exercici 2014 i ajustant-los, si escau, amb arreglo al contingut de les Ordenances fiscals aprovades per Acord del Ple de la Corporació, que per al 2015 no han previs cap augment, i als ingressos efectivament recaptats, si bé s'ha optat per una gran prudència a l'hora de tornar a consignar les quantitats, també s'han considerat les dades que es desprenen de l'avanç de la liquidació del pressupost de l'exercici anterior. S'ha tingut especial cura i prudència a l'hora de calcular l'Impost sobre Bens Immobles d'acord amb les disposicions contingudes a l'article 8è de la Llei 16/2013, de 29 d'octubre, que suposa una pròrroga per als exercicis de 2014 i 2015 de l'increment del tipus impositiu de l'IBI per als immobles urbans, establert a partir de l'1 de gener de 2012 i que s'ha aplicat durant els exercicis de 2012 i 2013 (RDL 20/2011)", i s'han ajustat a la baixa, pel que respecta als bens de naturalesa urbana un -1,38% un -44,44% pel que es refereix als bens de naturalesa rústega i un - 63.33% pel que respecta als bens de característiques especials. Els ingressos previstos en el Capítol III, Taxes i altres Ingressos de l'Estat d'Ingressos, s' han calculat, prenent com referència els drets reconeguts en l' avanç de la liquidació del Pressupost Municipal de l' exercici 2014, amb arreglo a les modificacions de les tarifes i elements necessaris per a la determinació de les quotes tributàries contingudes en les Ordenances fiscals, en general es disminueix en un - 0.34% respecte a la previsió inicial de 2014. Cal fer referència a la participació dels ingressos de l'estat, que s'ha ajustat ala baixa d'acord amb les previsions del mateix Ministeri, que suposa un -0.34% menys aquest any, segons recull el Projecte de Llei de Pressupostos Generals per a 2015, així com a l'impost sobre Construccions Instal·lacions i obres, que s'ha ajustat una mica mes a la realitat, si bé conservant la prudència, augmentant-se en un 26,50% respecte del 2014, que representaria una recaptació de 15.900 euros mes. A l'exercici de 2014 es va preveure la sol·licitud d'un Ajut de Caixa,de la Diputació de Barcelona, que al final no es va formalitzar a l'utilitzar part del Romanent de Tresoreria de l'exercici de 2013, part de l'estalvi produït durant l'exercici i part per nous o majors ingressos, acomplint-se, en tot cas amb les prescripcions de l'article 32 de la Llei d'Estabilitat Pressupostària i Sostenibilitat Financera. Capítol I. Respecte a les Previsions en matèria retributiva dels empleats públics. L'article 20 dos del Projecte Llei de pressupostos per a 2015 estableix que les retribucions del personal al servei del sector públic no podrà experimentar cap increment respecte als ingressos a 31 de desembre de 2014, si bé si que s'ha consignat, d'acord amb la disposició addicional desena del projecte de llei de pressupostos generals de l'esta per a 105, la recuperació de la paga extraordinària i addional del mes de desembre de 2012 del sector públic, tot i aixì, amb les jubilacions previstes, el capìtol I experimenta un descens del -0.68% També la a norma preveu unes excepcions que són les que fan referència a les adequacions retributives que, amb caràcter excepcional i singular, siguin imprescindibles pel contingut dels llocs de treball, per la variació d'efectius assignats o pel grau de consecució dels objectius fitxats (article 20, set). Respecte a la Taxa de reposició d'efectius, l'article 2, 1 estableix que al llarg del 2015 no es procedirà a la incorporació de nou personal, establint com a excepció una taxa de reposició d'efectius d'un 50%, segons disponibilitat del Capìtol I, de les places especificades al punt 2. 2, i el de la policia local que podrà ser al 100%. La comparativa dels pressupostos del 2014 i 2015 es resumeix en el següent quadre: COMPARATIVA PRESSUPOSTOS 2012-2013 DESPESES Presupuesto 2015 Presupuesto 2014 Capítulo Denominación EUROS % EUROS % % variació A) OPERACION NO 6.976.497,34 95,79 6.999.461,31 95,80 -0,33% FINANCERAS A.1 OPERACIONS 6.436.097,34 88,37 6.492.868,23 88,87 -0,87% CORRENTS 1 Despeses del 3.250.152,06 44,62 3.272.531,19 44,79 -0,68% Personal 2 Despeses corrents en bens 2.813.865,03 38,63 2.865.489,99 39,22 -1,80% i serveis 3 Despeses 18.200,00 0,25 22.200,00 0,30 -18,02% financeres 4 Transferències 353.880,25 4,86 332.647,05 4,55 6,38% corrents A.2 OPERACIONS DE 540.400,00 7,42 506.593,08 6,93 6,67% CAPITAL 6 Inversions reals 540.400,00 7,42 506.593,08 6,93 6,67% 7 Transferencies de capital 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00% B) OPERACIONS 306.783,46 4,21 306.783,46 4,20 0,00% FINANCERES 8 Actius financers 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00% 9 Pasius financers 306.783,46 4,21 306.783,46 4,20 0,00% TOTAL 7.283.280,80 100,00 7.306.244,77 100,00 -0,31% DESPESES INGRESSOS Presupuesto 2015 Presupuesto 2014 Capítulo Denominación EUROS % EUROS % % variació A) OPERACIONS NO 7.002.825,47 96,15 7.131.244,77 97,60 -1,80% FINANCERES A.1 OPERACIONS 6.767.825,47 92,92 6.968.650,96 95,38 -2,88% CORRENTS 1 Impostos 3.446.400,00 47,32 3.458.058,49 47,33 -0,34% Directes 2 Impostos 90.000,00 1,24 80.000,00 1,09 12,50% Indirectes 3 Tassas, preus publics i altres 1.598.612,00 21,95 1.729.106,00 23,67 -7,55% ingressos 4 Transferencias 1.564.513,47 21,48 1.627.386,47 22,27 -3,86% corrientes 5 Ingressos 68.300,00 0,94 74.100,00 1,01 -7,83% patrimonials A.2 OPERACIONS DE 235.000,00 3,23 162.593,81 2,23 44,53% CAPI