El Departament de Salut de la Generalitat posa en marxa el 061 CatSalut Respon, el nou telèfon de Salut de Catalunya, on s’han d’adreçar totes aquelles persones que tinguin un dubte o problema relacionat amb la Salut i sempre que no es tracti d’una emergència.
Aquest número donarà atenció telefònica les 24 hores els 365 dies de l’any i atendrà totes les demandes de Salut, tant urgents com d’informació. Com sempre, en cas d’emergència cal trucar al 112. Per a la resta de temes de Salut, cal adreçar-se al 061 CatSalut Respon.
CITA PRÈVIA: el telèfon 902 111 444 serà el número que caldrà utilitzar, a partir d'ara, per programar la cita prèvia per als serveis de medicina de família, pediatria, infermeria, odontologia i treball social de l'Institut Català de la Salut.
El 061 CatSalut Respon neix amb l'objectiu d'apropar la salut al ciutadà i de convertir-se en la porta d'entrada telefònica al sistema de salut que l'asseguradora pública de Catalunya posa a la seva disposició.
El telèfon de Salut de Catalunya funciona les 24 hores els 365 dies de l'any, i compta amb els més de 200 professionals que fins ara desenvolupaven la seva tasca a Sanitat Respon i al 061 (professionals mèdics, d'infermeria i teleoperadors), que resolen tots els temes de salut que no són emergències, des de la renovació de la targeta sanitària fins a donar orientacions de com s'ha de tractar la febre d'un nadó, fins a un dubte en l'administració de la medicació o qualsevol altre problema de salut.
Actualment el servei atén prop de 6.000 trucades al dia, de les quals el 56% són resoltes telefònicament i el 44% generen una mobilització d'un recurs sanitari quan és necessari (metge a domicili, ambulància o helicòpter medicalitzat).