C/ Sant Antoni, 13 - 08394 Sant Vicenç de Montalt - Tel. 93 791 05 11
La matèria orgànica es portarà a la planta de compostatge . Allà se li aplicarà un tractament de descomposició gràcies als microorganismes presents a l'entorn. Però per a que el procés de compostatge sigui òptim, la matèria orgànica s'apilarà i es facilitarà l'entrada d'aire voltejant-la. També es controlaran regularment les condicions d'humitat i temperatura.
Per facilitar l'acció dels microorganismes i evitar que el producte final contingui impureses és important que les restes orgàniques siguin separades molt bé en origen, evitant que estiguin barrejades amb restes d'envasos, vidres, etc. (coneguts com a impropis). També es recomana l'ús de bosses compostables que es descomponen durant el tractament de la matèria orgànica.
Al cap de 2 o 3 mesos de tractament s'obtindrà un adob completament natural anomenat compost . De cada 100 kg de matèria orgànica que portem a compostar s'obtenen 30 kg de compost.
Tenint en compte que la fracció orgànica pot arribar a suposar el 40% en pes de la brossa és important que la separem per tal de treure'n algun profit. D'aquesta manera es tanca el cicle de la matèria i convertim un residu en un recurs totalment aprofitable.
EL PROCÉS DE COMPOSTATGE