L’objectiu d’aquesta incitativa és dotar les entitats de les eines i dels recursos necessaris per poder actuar en una situació d’emergència.
L’Ajuntament de Sant Vicenç de Montalt , amb la col·laboració de la Diputació de Barcelona, posa a disposició de les entitats del municipi un desfibril·lador portàtil semiautomàtic, que formarà part dels 6 aparells fixos que té la vila a l’abast de tothom, i d’un altre aparell mòbil que porta la Policia Local en un dels seus vehicles.
Les entitats podran disposar del desfibril·lador portàtil durant les activitats o esdeveniments que realitzin al municipi o en d’altres poblacions i, mentrestant, la resta de temps estarà en un vehicle de la policia.
La Regidoria de Sanitat, Salut Pública i Consum ha programat una xerrada per informar les entitats del procediment per sol·licitar el DEA i del seu ús, que tindrà lloc el proper dimecres 29 de novembre, a les 19.30h, al Centre Cívic El Gorg,
Les persones interessades en assistir a la xerrada, cal que ho comuniquin per correu electrònic a mvillagrasa
Les dades oficials indiquen que la mort sobtada afecta més de 20.000 persones cada any a Espanya, 10 vegades més víctimes mortals que per accident de trànsit, i el 80% succeeixen en espais públics, fora de l’àmbit hospitalari.
Tanmateix, sovint les persones que pateixen una mort sobtada mai han tingut una malaltia cardíaca reconeguda prèviament i un desfibril•lador la pot evitar. Per això, cada minut que passa és essencial i és important actuar amb immediatesa per salvar una vida.
Els desfibril·ladors (DEA) són segurs, fiables, fàcils d’utilitzar i esdevenen un instrument imprescindible abans que arribin els experts mèdics i posin en pràctica els seus coneixements.