Us informem de les mesures adoptades per Sorea, l'empresa subministradora del servei d'aigua, en el marc de la crisi sanitària de la Covid-19.
Sorea, mitjançant un comunicat, ha fet saber a l'Ajuntament que els serveis de subministrament i sanejament d'aigua estan plenament assegurats amb les mateixes garanties, qualitat i seguretat de sempre.
La companyia també ens ha indicat que els actuals processos de tractament i paràmetres de control de l'aigua de consum garanteixen la qualitat sanitària i no es veu afectada per l'actual situació. Tanmateix, Sorea està aplicant els protocols de prevenció dictats per les autoritats entre la seva plantilla, així com a totes les instal·lacions.
Tot seguit, us detallem les mesures i mecanismes que l'empresa ha posat en marxa davant aquesta situació excepcional:
- Segueixen treballant amb normalitat aplicant les mesures preventives per protegir als seus treballadors.
- S'ha aturat qualsevol tall de subministrament per manca de pagament.
- Aplicació d'ajudes pels treballadors autònoms i Pimes, congelant el pagament de les factures emeses durant la vigència de l'estat d'alarma i finançant-les en 6 mesos sense interessos.
- Aplicació de la tarifa reduïda del Cànon al 50% de forma automàtica als consums d'aigua dels mesos d'abril i maig dels usuaris domèstics, industrials i assimilables. (En el rebut d'aquest trimestre s'ha aplicat la part proporcional i en el rebut del proper trimestre se n'aplicarà la resta)
- Eliminació de la quota obligatòria especifica del Cànon de l'aigua que liquiden els establiments del sector turístic, que serà d'aplicació automàtica des d'abril a desembre de 2020 per a tots els hotels i càmpings.
- Aplicació als usuaris amb tarifa social del Cànon un tipus de gravamen de 0 euros en tots els trams de consum, també als consums dels mesos d'abril i maig.
- Atenció: Realització d'estimacions de consum durant l'estat d'alarma basades en el mateix període de l'any anterior.
- Seguiment d'avaries les 24 hores del dia.
- Informació continua a la web de Sorea d'incidències que es produeixin a la xarxa de distribució daigua.
- Reforç dels canals d'atenció no presencial.
Podeu contactar amb Sorea:
- Avaries: 900 304 070
- Atenció al client: 934 953 540
- Reclamacions: 900 405 070