C/ Sant Antoni, 13 - 08394 Sant Vicenç de Montalt
La cantant Qel Xiberta, una de les veus més expressives, càlides i versàtils de la cançó catalana, acompanyada per Manu Corbalán a la guitarra, ens presenta 'Gabriel i Quel...', un recital de cançons sobre poemes de Gabriel Ferrater i amb cançons adreçades a Gabriel Ferrater.
La cita és divendres, 11 de novembre, a les 20.30 h, a la Biblioteca Municipal La Muntala. Us hi esperem!
Gabriel i Quel... no és un recital qualsevol de poemes musicats. Per una banda, hi ha els poemes de Ferrater que Xiberta ha musicat com si Ferrater els hagués adreçat a ella. Per l’altra, les cançons que Xiberta ha compost adreçades a en Gabriel. Versos que van i que vénen entre dos creadors que guanyen la partida al temps cronològic i es fan presents, ambdós, a l’escenari.
Les cançons estan enllaçades per unes dramatúrgies de Jordi Lara amb què la mateixa cantant Qel Xiberta s’adreça directament a Gabriel, com si es trobés entre el públic (la seva poesia està entre nosaltres), l’interpel·la, l’escolta, l’acull i, al final, el convida a pujar a l’escenari.
Quel Xiberta
Nascuda a Arenys de mar el 5 de setembre del 1963, va rebre coneixements de llenguatge musical, cant coral i tècnica vocal amb Teresa Feliu, Margarida Barbal, Roser Garrell i Toni Gubau a l'escola de música de la mateixa vila. La ventura d'una infància feliç i creativa, i un pare encoratjador, han estat el seu puntal per a seguir-se construint i anar polint valors i sentits.
Reconeguda en la comarca com a bona docent, ha col·laborat en la formació de cantants en la disciplina de teatre musical, així com, artistes solistes dins del món del Jazz, cantautors, cantants d'orquestra, mestres, cant coral i actors.
El Montnegre, a la serralada del litoral, a la Maresma, és la seva font d'inspiració. Badar i artistejar la vida és el que més contenta la fa.