C/ Sant Antoni, 13 - 08394 Sant Vicenç de Montalt
La campanya, impulsada per l’Agència de Salut Pública de Catalunya, vol prevenir les càries i promoure hàbits saludables entre els infants de 1r de primària.
L’Ajuntament de Sant Vicenç de Montalt se suma un any més a la campanya ‘Dents fortes i sanes’, una iniciativa de l’Agència de Salut Pública de Catalunya (ASPCAT) que vol fomentar el raspallat de les dents com un hàbit de salut bucodental essencial per a la prevenció de la càries i altres malalties de la boca. A Sant Vicenç hi participen infants de les escoles Sant Jordi i Sot del Camp.
En el marc de la campanya, s’han distribuït entre l’alumnat de 1r de primària uns estoigs, que inclouen un raspall infantil petit, per poder arribar a les zones més inaccessibles, i de filaments suaus, i un tub de pasta dental fluorada de 50 grams. El fluor s’incorpora a l’esmalt de la dent i la fa més resistent a la càries. El kit d’higiene oral també incorpora un rellotge de sorra per tal que l’infant pugui calcular el temps de raspallat.
Aquesta campanya està destinada a l’alumnat de primer de primària perquè aquests infants tenen l’edat idònia per aprendre a raspallar-se les dents correctament i mantenir aquest hàbit de salut oral durant la resta de la vida.