C/ Sant Antoni, 13 - 08394 Sant Vicenç de Montalt
Les persones designades com a membres d’una mesa electoral, ja sigui en qualitat de titulars o suplents, i que tinguin una causa justificada poden presentar al·legacions a la seva designació.
Des de la data de la notificació, els membres de mesa disposen d’un termini de 7 dies naturals per a presentar aquestes al·legacions davant la junta electoral de zona (JEZ) corresponent al seu municipi de residencia o a l'Ajuntament on figuri empadronat.
Les causes legals que impedeixen l’acceptació del càrrec de vocal o president d’una mesa electoral (titular o suplent) són les següents:
La JEZ ha de resoldre les al·legacions en el termini de cinc dies i comunicar-ho a la persona interessada.
Un cop resoltes les al·legacions per la JEZ, o bé desestimarà el motiu al·legat i notificarà definitivament el nomenament a la persona designada o bé admetrà l’al·legació, s’excusarà la persona del càrrec, se li notificarà i es designarà un altre membre de mesa, a qui s’emetrà la notificació corresponent. Contra la decisió de la JEZ no es pot recórrer en via administrativa electoral.
Si la persona designada no pot presentar-se a les 08.00 hores del dia 28 de maig, per causa justificada, ha d’avisar al més aviat possible a la JEZ corresponent. Si no hi ha causa justificada, el fet de no acudir a la mesa és un delicte sancionat amb pena de presó de 3 mesos a 1 any o multa de 6 a 24 mesos.
Al·legacions per via telemàtica
Aquest any, les persones designades com a membres de mesa que no puguin exercir com a tal el dia de les eleccions també poden optar per presentar al·legacions per via telemàtica, a la plataforma habilitada per l’administració electoral.
Per poder al·legar, els/les ciutadans/es:
C/ Sant Antoni, 13 - 08394 Sant Vicenç de Montalt