www.svmontalt.cat

Avui, 10 de setembre, Sant Vicenç de Montalt s'afegeix a la commemoració del Dia Mundial per a la Prevenció del Suïcidi, una jornada que té com a objectiu trencar el silenci i l'estigma al voltant d'aquesta realitat i promoure la importància de cuidar la salut mental.

Amb aquest motiu, l’Ajuntament se suma a la campanya “Parla, t’escoltem”, un missatge senzill però potent que vol recordar a tota la ciutadania que demanar ajuda no és un signe de feblesa, sinó un pas valent i necessari.

El suïcidi és la principal causa de mort entre les persones de Barcelona de 15 a 44 anys.  Són dades de l’Informe d’Indicadors de Salut Local 2024, que especifica que les persones més joves són especialment vulnerables. L’última Enquesta d’hàbits relacionats amb la salut a l’alumnat de 4t d’ESO de la Diputació de Barcelona, revela també que el 28,4% de les persones adolescents entrevistades havia tingut pensaments suïcides alguna vegada i el 6,6% confessava que els havia tingut “freqüentment”. Una situació davant la qual cal destinar tots els recursos possibles.

On trobar ajuda?

Si tu o algú que coneixes està passant per un moment complicat, recorda que hi ha serveis de suport disponibles les 24 hores del dia:

  • Telèfon 900 925 555: línia de prevenció del suïcidi
  • Telèfon 061: Salut Respon, línia d’atenció a la conducta suïcida.
  • Telèfon 680 354 155: Obro feel, xat de suport emocional, de 14 a 29 anys.

La prevenció és cosa de tots i totes. Parlar salva vides.

prevenció suïcidi

Publicat el 10.09.2025

C/ Sant Antoni, 13 - 08394 Sant Vicenç de Montalt

Pujar al principi de la pàgina