C/ Sant Antoni, 13 - 08394 Sant Vicenç de Montalt
El passat cap de setmana , Sant Vicenç va viure amb intensitat l´inici de la Festa Major 2010. La plaça del Poble, el Pavelló Municipal Toni Sors i l´envelat han estat els espais on més gent s´hi ha concentrat, assolint els actes que s´hi celebraven una elevadíssima participació. Els membres del Club Ciclista Xurribikers, pregoners d´enguany, la tradicional Escudellada, elaborada pels Escudellaires amb una recepta secreta que s´entesten a no revelar, i les espectaculars exhibicions d'aeromodelisme han estat els protagonistes d´un cap de setmana que ens ha convidat, malgrat que el temps en alguns moments no acompanyava gaire, a gaudir i participar de la festa.
Dissabte a la tarda, des de la balconada del Casal de Cultura, escenari habitual en aquestes ocasions, l´alcalde, Miquel Àngel Martínez i Camarasa, acompanyat del regidor de Cultura, Amadeu Clofent, va ser l´encarregat de presentar els pregoners d´enguany, els Xurribikers, alhora que convidava a la ciutadania a participar activament de la festa.
Per la seva banda, els amics de les dues rodes ens van oferir un pregó divertit, molt inrònic, carregat d´ingeni i alhora reivindicatiu. Com s´acostuma a dir “va haver-hi estirades d´orelles per tothom”: alcalde, regidors de l´equip de govern i també regidors de l´oposició. A destacar, les paraules de reconeixement i record que varen dedicar a l'alpinista santvicentí Toni Sors, quan som a les portes de celebrar el 25è aniversari de la seva ascensió a l´Everest, la cima del món.
Diumenge, el protagonisme es va traslladar al Pavelló Municipal Toni Sors, on al llarg de tota la jorrnada centenars de persones van poder seguir en viu i en directe un espectacle aeri que va fer les delícies de grans i petits. Espectacle, que us podem avançar, ens tornarà a visitar ja que els organitzadors van quedar molt satisfets, tant de les instal·lacions com de la bona acollida del públic. I entre vol i vol, al migdia més de 320 persones es van aplegar a l´envelat per compartir la tradicional Escudellada, element ja indispensable de la Festa Major.