C/ Sant Antoni, 13 - 08394 Sant Vicenç de Montalt
El passat mes d'octubre, el Ple municipal va aprovar les Ordenances fiscals per aquest 2012. Entre elles, s’aprovava un increment mitjà del 3,1% a l’impost sobre béns immobles, l’IBI, per aquest 2012,
Recentment, el Govern Espanyol ha aprovat el Reial Decret Llei 20/2011, de mesures urgents en matèria pressupostària, tributària i financera per la correcció del dèficit públic. A l’article 8 del Reial Decret, s’estableix que els municipis han d’incrementar pels anys 2012 i 2013 el coeficient que forma part de l’IBI. Hem d’aclarir que l’IBI està compost de dos valors: el cadastral de l’immoble i un coeficient que oscil·la entre el 0,40 i l’1,16. En el cas de Sant Vicenç, el coeficient aprovat a l’octubre era del 0,694%.
L’augment que fixa el Govern Espanyol varia en relació a la data de la darrera revisió cadastral efectuada:
Com que a Sant Vicenç es va fer la revisió l’any 2009, ens és d’aplicació el percentatge més baix, el del 4%. Per tant, l’Ajuntament s’ha vist obligat a modificar el coeficient a aplicar que, amb aquest augment, serà del 0.8%. Malgrat això, cal aclarir que, també tal i com estableix el Reial Decret: