IMPORTANT: A causa de la crisi sanitària es recomana realitzar les tramitacions de manera telemàtica (amb certificat digital),emplenant una instància genèrica i adjuntant-hi la documentació requerida segons el tràmit.
Qui la pot demanar?
Seran considerades entitats ciutadanes inscriptibles al Registre totes aquelles l'objecte de les quals sigui el foment o la millora dels interessos generals o sectorials, veïns del municipi, i en particular, les associacions de veïns d'un barri o d'un districte, de pares d'alumnes, entitats culturals, esportives, recreatives, d'esplai i juvenils, sindicals, empresarials, professionals, polítiques o qualsevol d'altres de similars.
Documentació que cal presentar
- Formulari d'inscripció
- Acta fundacional (còpia)
- Estatuts de l'entitat (còpia)
- Número d'Identificació fiscal - NIF de l'entitat (còpia)
- Certificació del nombre de socis signada pel president de l´entitat
- Resolució del Registre General d´Associaciacions de la Conselleria de Justícia de la Generalitat de Catalunya. (còpia)
- Número d´inscripció al Registre General d´Associaciacions de la Conselleria de Justícia de la Generalitat de Catalunya. (còpia)
- Les entitats esportives federades: Número d´Inscripció del Registre d´Entitats Esportives de la Secretaria General de l´Esport.
On es pot tramitar?
L'Oficina d'Atenció a la Ciutadania només presta atenció presencial en casos excepcionals i cal demanar cita prèvia trucant al 93 791 05 11
Tràmit que seguirà
- Presentació de la sol·licitud correctament omplerta juntament amb la documentació anteriorment assenyalada al Registre General de l´Ajuntament (OAC)
- Lliurament de la documentació al Departament de Participació Ciutadana
- Si la documentació presentada és correcta, inscripció de l´entitat al RMAE i notificació a l´entitat del número de registre corresponent.
- Si la documentació presentada no és correcta es requerirà a l´entitat per tal que l´esmeni en el termini legalment establert.