L'Ajuntament de Sant Vicenç de Montalt va posar en marxa el passat 15 de juny un servei de suport per sol·licitar l’ingrés mínim vital. Davant les dificultats i dubtes que es preveia que moltes famílies tindrien per sol·licitar aquesta prestació, des de l’Àrea de Benestar Social es va activar el servei per oferir informació i ajuda en la tramitació.
La crisi desencadenada arran de la pandèmia de la Covid-19 ha dut el Govern espanyol ha desenvolupar aquesta renda, que garanteix 462 euros al mes a persones adultes que viuen soles i 139 euros més per cada adulta o menor addicional dins de la unitat de convivència, fins a un màxim d’1.015 euros al mes. En el cas de les famílies monoparentals, s’afegeix un complement de 100 euros mensuals. L’accés a l’ajuda dependrà del nivell d’ingressos i del patrimoni de la persona que ho sol·liciti.
Poden sol·licitar la prestació les persones entre 23 i 65 anys o bé des dels 18 si la sol·licitant té menors a càrrec. Un altre requisit marcat pel Govern espanyol és que les sol·licitants portin, almenys, un any de residència legal a l’Estat.
Per demanar suport per tramitar l’ajuda, cal trucar al 93 791 17 49, de dilluns a divendres, de 9 a 14h.
En aquest ENLLAÇ trobareu tota la informació sobre l’ingrés mínim vital.