C/ Sant Antoni, 13 - 08394 Sant Vicenç de Montalt
El Ple Municipal va aprovar al juny un protocol d’intervenció en matèria d’ocupacions irregulars que té la intenció de millorar la resposta municipal davant aquests casos. Aquest protocol neix amb un doble objectiu: articular una estratègia comuna d’actuació i evitar els conflictes veïnals que genera.
El protocol permetrà abordar el problema de manera transversal i facilitarà les eines per donar sortida a aquesta problemàtica d’una manera real, fotografiar el què tenim a Sant Vicenç i intentar solucionar cas per cas.
D’aquesta manera, amb l’objectiu d’unificar els criteris en les actuacions que ja es duien a terme des de les diferents àrees municipals implicades, el govern municipal ha cregut convenient impulsar la creació d’una Mesa de Coordinació en Matèria d’Ocupacions, liderada per la Regidoria d’Habitatge i formada pels professionals de referència de les àrees implicades (Habitatge, Serveis Socials i Policia Local i Serveis Jurídics), i la primera missió de la qual ha estat l’elaboració del protocol d’actuació que regula els circuits d’intervenció en funció de casa cas.
Pel que fa al protocol, defineix 4 estadis d’actuació, sent el primer el de detecció i identificació que du a terme la Policia Local des del primer moment en què es té coneixement d’una ocupació irregular d’un habitatge. Posteriorment, es posen en marxa les fases de recollida d’informació, actuacions de valoració i els diferents itineraris d’intervenció.
C/ Sant Antoni, 13 - 08394 Sant Vicenç de Montalt