C/ Sant Antoni, 13 - 08394 Sant Vicenç de Montalt - Tel. 93 791 05 11
Segons l'Agència de Residus de Catalunya, el malbaratament alimentari és responsable d’entre el 8 i el 10% de les emissions globals amb efecte d’hivernacle. L'organisme calcula que cada persona genera 35 quilos de residus alimentaris per any i, a Catalunya, el 58% del malbaratament alimentari té lloc a les llars.

Sant Vicenç de Montalt participa enguany a la Setmana Europea de la Prevenció de Residus 2024, que se celebra del 16 al 24 de noviembre, que aquest any té com a eix central el malbaratament alimentari. Sota el lema «Malbaratar aliments és de mal gust!», les activitats proposades busquen sensibilitzar la població sobre la necessitat de reaprofitar els excedents alimentaris, tant per reduir l’impacte mediambiental com per fomentar una economia circular.
Una de les accions destacades que ha impulsat l’Ajuntament en el marc de la 16a Setmana Europea de la Prevenció de Residus és la iniciativa «El menjar no es llença», un recurs de la Diputació de Barcelona, que consisteix en una maleta pedagògica per a treballar la temàtica de les pèrdues i el malbaratament alimentari, així com nous models d’alimentació sostenible.
El professorat de l’escola Sot del Camp va rebre el mes d’octubre una maleta pedagògica i una formació per tenir eines i activitats educatives sobre aquesta temàtica que treballaran amb l’alumnat durant el proper trimestre.
D’altra banda, també s’ha pogut visitar al Centre Cívic El Gorg l’exposició «Reduïm Residus! », una mostra que vol donar a conèixer les característiques i la importància de la gestió dels residus, per tal d’afavorir i incrementar la participació de la ciutadania en la presa de decisions ambientals.
L'exposició també va arribar a l’alumnat de l'Escola Sant Jordi, mitjançant l’organització de visites guiades, amb l’objectiu de sensibilitzar els nenes i nenes sobre la necessitat de respectar la piràmide de gestió de les escombraries, que comença per la prevenció o reducció de residus, segueix per la reutilització i el reciclatge i només acaba en el tractament en els casos en que sigui necessari.