C/ Sant Antoni, 13 - 08394 Sant Vicenç de Montalt
En aquesta web de la Generalitat de Catalunya podeu llegir una mica més sobre els inicis de l’educació ambiental, l’evolució de l’educació ambiental a l’educació per la sostenibilitat, l’educació ambiental a Catalunya, i com el Congrés Nacional d’Educació Ambiental, el CNEA es constituteix en congrés permanent.
El 26 de gener se celebra el Dia Mundial de l'Educació Ambiental. La celebració té el seu origen en 1975, any en què es va celebrar a Belgrad (capital llavors de Iugoslàvia i actual capital de Sèrbia), el Seminari Internacional d'Educació Ambiental, en què van participar experts de més de 70 països. En aquest esdeveniment es van establir els principis de l'educació ambiental en el marc dels programes de les Nacions Unides. Com a resultat es va publicar la Carta de Belgrad, en la qual es plasmen les reivindicacions fonamentals i els principals objectius de l'educació ambiental.
La celebració, el 1992, de la Conferència de les Nacions Unides sobre el Medi Ambient i Desenvolupament a Rio de Janeiro introdueix el concepte de desenvolupament sostenible que fa evolucionar amb el temps el concepte d’educació ambiental pel d’educació per a la sostenibilitat entès com una forma d’educació per a la ciutadania, compromesa i activa. Així, deu anys més tard, la Declaració de Johannesburg sobre Desenvolupament Sostenible i el VI Programa d’Acció Ambiental de la UE(2001-2010) insisteixen en la necessitat de la participació i l’acció a favor de la sostenibilitat. L'Agenda 2030 per al desenvolupament sostenible aprovada per Nacions Unides situa en el seu nucli els 17 Objectius de Desenvolupament Sostenible (ODS). L’educació és, d’una banda, un objectiu en si mateix i, de l’altra, una via per assolir la resta d’ODS. No és només una part essencial del desenvolupament sostenible, sinó també un instrument clau per aconseguir-lo.