C/ Sant Antoni, 13 - 08394 Sant Vicenç de Montalt
Els comptes públics per a aquest 2025, que han arribat a la xifra de 10.683.569 euros.
Dijous 30 de gener va quedar aprovat definitivament el pressupost de l'Ajuntament per a aquest 2025, que s'havia aprovat inicialment el 19 de desembre de l’any passat amb els vots a favor de Sempre Santvi i PP i els vots en contra de Junts x SVM, Som-hi i Junts x Catalunya. Els comptes públics per a aquest any han arribat a la xifra rècord de 10.683.569 euros. El regidor d’Hisenda, Antonio Rocamora, apunta que és el pressupost inicial més alt de la història de Sant Vicenç de Montalt. Experimenta un increment molt important respecte del 2024 (+876.744,69 euros, un 9,22 %) però sense comportar cap increment d’impostos a la ciutadania. De fet, l’IBI de Sant Vicenç, el principal impost municipal, tindrà el tipus impositiu més baix de tota la comarca del Maresme el 2025.
El pressupost d’ingressos, que és el que condiciona les despeses, és absolutament realista alhora que prudent, i així se’n garanteix l’assoliment.
Pel que fa al pressupost de despeses, es continua amb la reducció del pes de les despeses de personal (capítol 1): el 2023 eren un 46,6 % del pressupost, el 2024 van baixar al 45,2 % i el 2025 suposen el 42,4 %, tot i l’increment salarial del 2,5 % previst per llei per al 2025.
D’altra banda, se suplementen algunes partides de despeses corrents en béns i serveis (capítol 2) per a contrarestar l’efecte de la inflació, alhora que es reforcen els serveis de neteja viària, conservació i manteniment de parcs, jardins i espais públics, manteniment de sistemes de seguretat (videovigilància, sistemes d’alarmes en edificis i sistemes contra incendis). També s’ha apostat per augmentar l’oferta cultural del municipi i reforçar les àrees de Comerç, Esports, Educació, Infància, Joventut, Salut i Gent Gran.
Cal destacar també la continuïtat en la recuperació de l’import destinat a inversions (capítol 6) en el pressupost inicial, que s’incrementa d’un 86 % des del 2024 i d’un 435 % des del 2023. Mentre que en el 2023 les inversions només eren un 1,63 % del pressupost, en el 2025 ja suposen el 7,37 %; és a dir, s’acosten al 10 % que és recomanable i que s’espera assolir abans que s’acabi la legislatura.