Ajuntament de Sant Vicenç de Montalt

Cercar
Instagram
Youtube
Facebook
Twitter
RSS
Botó que mostra/amaga menú superior
 
Botó que mostra/amaga menú lateral
Els Tràmits
Llicència d'Obres Majors
  • Podeu realitzar les tramitacions de manera telemàtica (amb certificat digital), emplenant una instància genèrica i adjuntant-hi la documentació requerida segons el tràmit.

    L'Oficina d'Atenció Ciutadana presta atenció presencial amb cita prèvia que podeu demanar en aquest ENLLAÇ.


    Descripció

    Autorització preceptiva per a la realització d´obres que per volum, importància o pressupost siguin considerades com obres majors. Es consideren obres majors les d´aixecament de tota classe de construccions, de la reforma de la seva estructura, les que augmentin o disminueixin el volum dels edificis o modifiquin llur aspecte exterior, les de parcel·lació, els moviments de terres, la demolició de les edificacions i totes les que exigeixin la direcció d´un facultatiu titulat.

    Qui la pot demanar?
    El titular o persona autoritzada

    Documentació que cal presentar
    Model general d'instància (cal  indicar el tipus d´obra i la ubicació)
    Model específic d'autoliquidació de taxes
    2 còpies visades del projecte  bàsic
    Assumeix dels tècnics degudament visat
    Estudi de Seguretat i Salut
    Fitxa de característiques del projecte
    Full de dades estadístiques d'edificació i habitatge

    *Els documents hauran de ser originals

    On es pot tramitar?

    • Presencialment a l'OAC
    • Telemàticament amb certificat digital

    El tràmit s'inicia a l'OAC, la resolució serà notificada per la Regidoria d'Urbanisme i Serveis Tècnics.

    Tràmit que seguirà
    Prentació de la sol·licitud correctament omplerta juntament amb la documentació anteriorment assenyalada al Registre General de l´Ajuntament (OAC), pagament de la corresponent autoliquidació d'impostos i taxes.

    La sol·licitud i la documentació presentada se sotmeten a informe dels Serveis Tècnics Municipals, els quals l'examinen i emeten l´informe pertinent.

    Si l´informe no és favorable, a causa de l´existència d´anomalies en la documentació presentada, es requereix a l´interessat per tal que aquesta sigui esmenada en el termini de 10 dies. Esmenada la documentació, torna a ser sotmesa a informe dels Serveis Tècnics Municipals.

    Si l´informe és favorable, aquesta passa a aprovació de la Junta de Govern Local i, posteriorment es realitza per correu la notificació de l´acord a l´interessat. En la notificació es comuniquen els imports definitius a satisfer en concepte de taxes per llicències urbanístiques, impost sobre instal·lacions, construccions i obres, fiances i placa, assenyalant-se el termini del qual es disposa per fer-los efectius.
    Satisfeta la liquidació i la fiança, des de la Regidoria d´Urbanisme i Serveis Tècnics es lliura la llicència a l´interessat, així com la placa d´obres. A partir d´aquest moment es pot començar l´execució de les obres.

    Finalitzada l´obra, dins el termini assenyalat en la mateixa llicència, el promotor comunica a l´Ajuntament la seva finalització i sol·licita la llicència de primera ocupació, en els supòsits en què sigui necessària, i/o la devolució de les fiances i dipòsits. Sotmesa la sol·licitud a informe dels Serveis Tècnics, aquests determinaran la procedència o no de les devolucions, les quals seran aprovades per resolució del Regidor Delegat d´Urbanisme i Serveis Tècnics, i la resolució serà notificada per correu a l´interessat.

    Amb la devolució de les fiances, l´expedient de llicència d´obres majors quedarà llest pel seu arxiu.

    Document informatiu referent a l´efecte del Silenci Administratiu

    Impostos i taxes
    Segons les Ordenances fiscals

    Termini de resolució
    Registrada la sol·licitud de llicència, s´inicia el termini de 2 mesos per concedir la llicència.

    Depenent del pressupost de l´obra, la durada de la llicència oscil·la entre els 6 i els 24 mesos, havent-se de començar les obres dins els 6 primers mesos.

    Els interessats poden sol·licitar una pròrroga per l´inici de les obres i una altra pel seu acabament, que s´atorgaran per la meitat dels terminis anteriorment assenyalats.

    Sol·licitada la devolució de les fiances, aquesta serà informada favorablement i concedida la seva devolució, sempre que les obres s´hagin executat d´acord amb el projecte aprovat, presentat el certificat de residus i comprovat que els elements existents a la via pública es troben en perfecte estat.

    Observacions
    En cas d´ocupació de la via pública per motiu de les obres, s´haurà de sol·licitar i liquidar la taxa o preu públic corresponent.

    Marc legal
    Decret legislatiu 1/2005, de 26 de juliol pel qual s´aprova el Text Refós de la Llei d´urbanisme.
    Decret 179/1995, de 13 de juny, pel qual s´aprova el Reglament d´obres, activitats i serveis dels ens locals.

OAC DE L'AJUNTAMENT

C/ Sant Antoni, 13 - 08394 Sant Vicenç de Montalt

^