www.svmontalt.cat
Les dones (54.9%) utilitzen més que el homes (45.1%) els servei del Síndic de Greuges


Sant Vicenç  amb un total de 4 queixes i 8 consultes se situa entre els 10 municipis de la comarca amb menor nombre d'actuacions durant el 2021.


Síndic de Greuges


L'oficina del Síndic de Greuges ha fet públic el document de resum de les actuacions dutes a terme durant l'any 2021 al conjunt de Catalunya i sectoritzada per comarques i municipis. En el cas del Maresme, l'any passat es van iniciar un total de 1.190 actuacions, amb 513 queixes i 677 consultes.


En el cas concret de Sant Vicenç, de les 12 actuacions iniciades -2 menys que al 2020- ,  4 han estat queixes i 8 consultes, adreçades al Síndic ja sigui per correu electrònic, telèfon o per escrit.


Per àrees temàtiques en el conjunt del Maresme, les qüestions relacionades amb polítiques socials són les que més consultes i queixes generen (405), especialment les vinculades amb la salut (120) i Serveis Socials (95).


Les queixes relacionades amb l'administració pública i tributs també acumulen feina pel Síndic al Maresme (289). Els assumptes sobre consum han generat 219 actuacions i les qüestions relacionades amb polítiques territorials 183. En aquest darrer àmbit s'inclouen les queixes sobre medi ambient (76), urbanisme i mobilitat (61) i habitatge (46).


Tanquen la llista de temàtiques tramitades, els aspectes de seguretat ciutadana i justícia (58) i els de cultura i llengua (6). També es van recollir 30 queixes i consultes d'altres matèries diverses.


Respecte del perfil dels usuaris, les dones (54.9%) utilitzen més que el homes (45.1%) els serveis del Síndic de Greuges.


Podeu consultar les dades relatives als municipis del Maresme en aquest document:


Informe Síndic 2021

Informe Síndic 2021

Fitxer: Informe_Comarques_2021_21.pdf

Format: Acrobat-PDF
Pàgines: 4
Mida: 43.13 kB





Publicat el 17.02.2022