www.svmontalt.cat


Actualment el 100% de les sol·licituds de la ciutadania a l'Oficina d'Atenció Ciutadana es fan amb mitjans digitals, ja sigui a través del web municipal o bé presencialment a l'oficina amb tauletes digitals.

Administració digital


L'Ajuntament de Sant Vicenç de Montalt continua avançant cap a una administració plenament digital. Així ho demostra el balanç de l'ús dels serveis telemàtics durant l'any 2021. L'indicador més destacat és que l'any passat la ciutadania va realitzar 3.476 tràmits o actuacions digitals amb l'Ajuntament a través de la plataforma de Tràmits del web municipal, el que significa un increment del 7 % respecte a l'any anterior. El 2020, l'any del confinament, també va incrementar de manera molt significativa el nombre d'actuacions, un 55.6% en relació al 2019 (prepandèmia). Això implica que en dos anys, la relació digital de la ciutadania amb l'Ajuntament s'ha incrementat més d'un 62%.

L'Ajuntament ha fet un gran esforç d'adaptació i digitalització: avui el 100% de les sol·licituds de la ciutadania a l'Oficina d'Atenció Ciutadana (OAC) es fan amb mitjans digitals, ja sigui a través del web municipal amb certificat digital o bé presencialment a l'oficina amb signatura biomètrica mitjançant tauletes digitals.

Per assolir aquestes fites ha estat fonamental el servei de suport i acompanyament que presta el personal de l'OAC a la ciutadania.

El consistori santvicentí també ha apostat per l'administració electrònica a l'hora de comunicar-se amb altres administracions, recepcionar factures, licitar o publicar anuncis i edictes.

Tot seguit, us oferim un resum de les dades relatives a Administració electrònica del nostre municipi, recollides durant l'any 2021:

  • 1.039 tràmits electrònics amb altres administracions (Generalitat, Diputació, Estat, Consell Comarcal...) (+76%)
  • 3.894 factures electròniques (+ 7%)
  • 2.303 notificacions electròniques (+ 69%)
  • 152 certificats digitals (treballadors/regidors/servidors/web municipal...) amb un tràfec total de 15.146 actuacions realitzades amb signatura digital (+145%)
  • 98 anuncis/edictes publicats al tauler de la Seu Electrònica (-3.9%)
  • 34 licitacions gestionades a través de la Plataforma de Contractació Pública de Catalunya (+ 209%)

En conjunt, durant l'any 2021 l'Oficina d'Atenció Ciutadana va gestionar un total d'11.186 actuacions/tràmits d'entrada (+14.1%) i 4.677 de sortida (+30%).

Entre d'altres eines digitals, l'Ajuntament de Sant Vicenç de Montalt també ofereix a través del web municipal (que disposa del Segell d'Accessibilitat) el servei de Finestreta Única Empresarial (FUE) per agilitzar les tramitacions del sector empresarial, visor d'Urbanisme i Cartogràfic, espai d'enquestes i de votacions telemàtiques ...

Publicat el 18.02.2022