X
8a Mostra d'Entitats
Botó que mostra/amaga menú superior
Botó que mostra/amaga menú lateral
Notícies - Actualitat
Presentació d'al·legacions al nomenament com a membre d'una mesa electoral

Les persones designades com a membres d’una mesa electoral, ja sigui en qualitat de titulars o suplents, i que tinguin una causa justificada poden presentar al·legacions a la seva designació.

Des de la data de la notificació, els membres de mesa disposen d’un termini de 7 dies naturals per a presentar aquestes al·legacions davant la junta electoral de zona (JEZ) corresponent al seu municipi de residencia o a l'Ajuntament on figuri empadronat.

Les causes legals que impedeixen l’acceptació del càrrec de vocal o president d’una mesa electoral (titular o suplent) són les següents:

  • Tenir més de 65 anys
  • Ser candidat a les eleccions
  • Tenir la condició d’inelegible segons la llei electoral
  • A més, les persones designades poden al·legar altres causes, justificades documentalment, que la JEZ valorarà abans de resoldre les al·legacions.

La JEZ ha de resoldre les al·legacions en el termini de cinc dies i comunicar-ho a la persona interessada.

Un cop resoltes les al·legacions per la JEZ, o bé desestimarà el motiu al·legat i notificarà definitivament el nomenament a la persona designada o bé admetrà l’al·legació, s’excusarà la persona del càrrec, se li notificarà i es designarà un altre membre de mesa, a qui s’emetrà la notificació corresponent. Contra la decisió de la JEZ no es pot recórrer en via administrativa electoral.

Si la persona designada no pot presentar-se a les 08.00 hores del dia 28 de maig, per causa justificada, ha d’avisar al més aviat possible a la JEZ corresponent. Si no hi ha causa justificada, el fet de no acudir a la mesa és un delicte sancionat amb pena de presó de 3 mesos a 1 any o multa de 6 a 24 mesos.

 Al·legacions per via telemàtica 
Aquest any, les persones designades com a membres de mesa que no puguin exercir com a tal el dia de les eleccions també poden optar per presentar al·legacions per via telemàtica, a la plataforma habilitada per l’administració electoral.

Per poder al·legar, els/les ciutadans/es:

  1. Han d’acreditar la seva identitat mitjançant un certificat digital o el sistema de clau concertada Cl@ve.
  2. Han de consignar un correu electrònic a efectes de notificació, i verificar-lo a través del missatge que rebran a la seva bústia de correu electrònic.
  3. A continuació, hauran d’indicar l’excusa que els impedeix acceptar el càrrec, adjuntant tant el nomenament com la documentació acreditativa de l’excusa presentada, en format PDF o JPG.
  4. En el cas que actuïn en representació d’un tercer, també hauran d’adjuntar l’autorització corresponent, en format PDF o JPG.
OAC DE L'AJUNTAMENT
Publicat el 05.05.2023
COMPARTIR
Comparteix al FacebookCompartir a Twitter

C/ Sant Antoni, 13 - 08394 Sant Vicenç de Montalt

^