C/ Sant Antoni, 13 - 08394 Sant Vicenç de Montalt
S'ha obert una línia d’ajuts extraordinaris dotada amb 100.000 euros per a despeses de lloguer, aliments i subministres, que s'ampliarà amb els fons que siguin necessaris per poder fer front a les demandes que es puguin rebre des de Serveis socials.
L’Ajuntament de Sant Vicenç de Montalt ha acordat una sèrie de mesures econòmiques dedicades a pal·liar les conseqüències econòmiques i socials que està deixant ja la pandèmia del coronavirus.
Les mesures adoptades s'adrecen a la ciutadania, els autònoms, el comerç i les empreses, i inclouen una línia d’ajuts extraordinaris dotada amb 100.000 euros, que s'ampliarà amb els fons que siguin necessaris per poder fer front a les demandes que es puguin rebre des de serveis socials. Els ajuts van destinats a cobrir despeses de lloguer, aliments i subministres. també, s'ha suspès o ajornat el cobrament de diversos impostos i rebuts municipals. Aquestes mesures municipals, complementaran els ajuts estatals i autonòmics.
Tanmateix, l’Ajuntament treballa en altres mesures per ajudar els santvicentins i santvicentines i per col·laborar en la dinamització econòmica un cop es doni per finalitzat el confinament. En aquest sentit, el consistori estudia quines són les ajudes directes que podrà oferir a famílies, empreses i autònoms.
Mesures extraordinàries de caràcter tributari
Pagament de factures
S’agilitzarà en la mesura del possible el pagament de les factures d’autònoms i petits i mitjans comerços per tal de dotar-los de liquiditat al més aviat possible, davant de la reducció d’ingressos que patiran.
Ajuts extraordinaris per a despeses de lloguer, aliments i subministres
S’ha creat un fons d’ajuda de 150.000 euros destinat a atendre les necessitats bàsiques de les persones i famílies amb infants a càrrec, que s’estan veient afectades per l'actual crisi sanitària i econòmica provocada per la Covid-19.
Bossa d'ajudes socials fins on calgui: Es posa la màxima disponibilitat per a ampliar el fons d’ajuda per poder fer front a les demandes que es puguin rebre des de Serveis socials.
Els ajuts s’adrecen principalment a persones que hagin perdut la feina arrel del tancament de la seva empresa, o que l’empresa on treballen hagi reduït la plantilla a partir del dia 15 de març de 2020 degut als efectes del Reial Decret 463/2020. També s’hi podran acollir les persones que s’han vist afectades per un ERTE (Expediente de Regulación Temporal de Empleo) motivat pel mateix Decret.
Hi ha 3 línies d’ajuts:
Persones beneficiàries
Termini de presentació de sol·licituds:
Durant un termini inicial de tres mesos, revisable a l’alça per Decret de l’alcaldia, donada la situació d’excepcionalitat relacionada amb el COVID-19.
Com s’han de tramitar?
Amb motiu de la declaració d’estat d’alarma no es presta servei presencial d’atenció a la ciutadania, per tant, les persones sol·licitants hauran d’emplenar i presentar una instància genèrica de forma telemàtica a través de la pàgina web municipal www.svmontalt.cat
Per a suport a la presentació telemàtica i resolució de dubtes, els interessats/des poden trucar al telèfon 93 791 05 11 o bé enviar un correu electrònic a oficines
Totes les tramitacions i els terminis administratius d'expedients han quedat suspesos
S’han interromput tots els terminis oberts de tramitació de procediments municipals que ja es reprendran quan se superi la situació d'alarma. Se segueixen poden fer tràmits telemàtics a través del web municipal www.svmontalt.cat.
L’Oficina d’Atenció a la Ciutadania és físicament tancada i l’atenció es fa telefònicament al telèfon 93 791 05 11, de dilluns a divendres, de 9 a 14h, i els dimecres també, de 16 a 19.30h.
Tots els equipaments municipals resten tancats al públic, excepte Policia local i Serveis socials que només atendran presencialment en casos urgents i inajornables.
Tot i que la tramitació i els terminis administratius d'expedients han quedat suspesos i atès que les oficines de l’Organisme de Gestió Tributària de la Diputació de Barcelona romanen tancades, l’Ajuntament i el Organisme han arribat a un acord per facilitar l’obtenció i el pagament de les autoliquidacions de taxes de les sol·licituds iniciades per via telemàtica.
Ajudes, mesures i recomanacions per a empreses, autònoms i treballadors/es
Les regidories de Promoció Econòmica, Comerç i Turisme han creat un servei d’atenció telefònic i digital destinat a les empreses, autònoms i professionals, i persones treballadores per informar de les mesures adoptades en matèria econòmica per l’Ajuntament, el Govern de la Generalitat de Catalunya i pel Govern de l’Estat per fer front a la situació excepcional d’estat d’alarma provocada per la Covid-19.
En aquest sentit, s'ha habilitat un formulari perquè les persones treballadores i els autònoms i comerços de Sant Vicenç de Montalt plantegin les seves consultes o dubtes i així acompanyar-los en aquest procés. Podeu fer les vostres consultes a través d’aquest FORMULARI
També us facilitem els telèfons i correus electrònics de contacte del personal tècnic de Comerç, Turisme i Promoció Econòmica, que us atendrà, de dilluns a divendres, de 9 a 14h:
En aquest ENLLAÇ, que anem actualitzant, també podeu trobar informació d’interès sobre ajuts, contactes, serveis... destinats a treballadors/es, autònoms i empreses.
Tanmateix, en el marc de la Finestreta Única Empresarial, el Departament d’Empresa i Coneixement posa a disposició d’aquests col·lectius un servei d’atenció personalitzada a través de diversos canals: podeu accedir-hi des d'aquest ENLLAÇ.
C/ Sant Antoni, 13 - 08394 Sant Vicenç de Montalt