X
8a Mostra d'Entitats
Botó que mostra/amaga menú superior
Botó que mostra/amaga menú lateral
Notícies - Actualitat
L'Ajuntament de Sant Vicenç de Montalt impulsa mesures econòmiques i socials per atenuar els efectes del coronavirus


S'ha obert una línia d’ajuts extraordinaris dotada amb 100.000 euros per a despeses de lloguer, aliments i subministres, que s'ampliarà amb els fons que siguin necessaris per poder fer front a les demandes que es puguin rebre des de Serveis socials

Avís mesures econòmiques i socials covid19

L’Ajuntament de Sant Vicenç de Montalt ha acordat una sèrie de mesures econòmiques dedicades a pal·liar les conseqüències econòmiques i socials que està deixant ja la pandèmia del coronavirus.


Les mesures adoptades s'adrecen a la ciutadania, els autònoms, el comerç i les empreses, i inclouen una línia d’ajuts extraordinaris dotada amb 100.000 euros, que s'ampliarà amb els fons que siguin necessaris per poder fer front a les demandes que es puguin rebre des de serveis socials. Els ajuts van destinats a cobrir despeses de lloguer, aliments i subministres. també, s'ha suspès o ajornat el cobrament de diversos impostos i rebuts municipals. Aquestes mesures municipals, complementaran els ajuts estatals i autonòmics.


Tanmateix, l’Ajuntament treballa en altres mesures per ajudar els santvicentins i santvicentines i per col·laborar en la dinamització econòmica un cop es doni per finalitzat el confinament. En aquest sentit, el consistori estudia quines són les ajudes directes que podrà oferir a famílies, empreses i autònoms.

Mesures extraordinàries de caràcter tributari

  • Impost de vehicles de tracció mecànica: El termini de cobrament s’ha ampliat fins al 2 de juny amb data de càrrec del rebut domiciliat el dia 1 de juny.
  • Preus Públics

    S’ha suspès el cobrament de les quotes de l'Escola Bressol Els Garrofers, l'Escola de Música L'Oriola i les escoles de Dansa i Gimnàstica Artística. Una vegada aixecades les mesures decretades per l’estat d’alarma, es procedirà a regularitzar els pagaments en funció dels serveis prestats.
  • Taxes

    S’establirà la reducció de la taxa de terrasses per la part proporcional als establiments comercials i de restauració que s’han vist afectats per les restriccions de l’estat d’alarma.

    Es pretén que aquesta mesura, juntament amb altres que s’estan estudiant implantar,  com les reduccions proporcionals de la taxa de residus comercials o la  que abonen els paradistes del mercat ambulant, serveixin per a pal·liar els efectes negatius que la crisi de la Covid-19 està desencadenant sobre el teixit comercial i empresarial local.

    En aquest sentit, des de les regidories de Promoció Econòmica, Comerç i Turisme, ja s’està contactant amb el teixit productiu del municipi per copsar les seves necessitats amb l’objectiu d’establir les línies d’ajut. 


  • Zona blava: es mantindrà la gratuïtat fins que duri el període d’alarma
  • Recaptació executiva: No s’estan dictant provisions de constrenyiment, diligències d’embargament ni altres actuacions del procediment executiu.
  • Multes de trànsit: S’han suspès el terminis i no s’està realitzant cap actuació.
  • Fraccionaments i ajornaments de tributs: els terminis s’han vist ampliats d’acord amb el següent detall:
    • Ajornaments o fraccions, concedits abans del 18 de març de 2020, amb data de venciment entre el 18 de març i el 30 d’abril de 2020: el seu venciment es produirà el 30 d’ abril de 2020.
    • Ajornaments o fraccions, concedits després del 18 de març de 2020, el seu venciment es produirà el 20 de maig de 2020.

      Tanmateix, un cop es suspengui l’estat d’alarma, conscients de les dificultats econòmiques que puguin existir en aquell primer moment, l’Ajuntament estudiarà de manera individualitzada les demandes de fraccionament i d’ajornament dels tributs de cobrament periòdic.


  • Reducció del 50% del cànon de l'aigua per als mesos d'abril i maig (mesura impulsada per la Generalitat de Catalunya)

    En el període comprès entre l’1 d’abril i el 31 de maig de 2020, com a conseqüència de la declaració de l’estat d’alarma, s'aplicarà una reducció en el tipus de gravamen del cànon de l’aigua corresponent als següents usos de l’aigua:
    • S’amplia el cànon social a tots els trams de la factura
    • Reducció universal del 50% del cànon de l’aigua per als usuaris domèstics
    • Reducció del 50% del cànon de l’aigua per als usuaris industrials i activitats econòmiques

Pagament de factures

S’agilitzarà en la mesura del possible el pagament de les factures d’autònoms i petits i mitjans comerços per tal de dotar-los de liquiditat al més aviat possible, davant de la reducció d’ingressos que patiran.


Ajuts extraordinaris per a despeses de lloguer, aliments i subministres

S’ha creat un fons d’ajuda de 150.000 euros destinat a atendre les necessitats bàsiques de les persones i famílies amb infants a càrrec, que s’estan veient afectades per l'actual crisi sanitària i econòmica provocada per la Covid-19.

Bossa d'ajudes socials fins on calgui: Es posa la màxima disponibilitat per a ampliar el fons d’ajuda per poder fer front a les demandes que es puguin rebre des de Serveis socials.


Els ajuts s’adrecen principalment a persones que hagin perdut la feina arrel del tancament de la seva empresa, o que l’empresa on  treballen hagi reduït la plantilla a partir del dia 15 de març de 2020 degut als efectes del Reial Decret 463/2020. També s’hi podran acollir les persones que s’han vist afectades per un ERTE (Expediente de Regulación Temporal de Empleo) motivat pel mateix Decret.

Hi ha 3 línies d’ajuts:

  • Lloguer: fins a 1.000 euros
  • Aliments: fins a 500 euros
  • Subministres: fins a 500 euros

Persones beneficiàries

  • Majors de 18 anys o estar emancipat/a legalment
  • Viure i estar empadronat al municipi

Termini de presentació de sol·licituds:

Durant un termini inicial de tres mesos, revisable a l’alça per Decret de l’alcaldia, donada la situació d’excepcionalitat relacionada amb el COVID-19.


Com s’han de tramitar?

Amb motiu de la declaració d’estat d’alarma no es presta servei presencial d’atenció a la ciutadania, per tant, les persones sol·licitants hauran d’emplenar i presentar una instància genèrica de forma telemàtica a través de la pàgina web municipal www.svmontalt.cat

Per a suport a la presentació telemàtica i resolució de dubtes, els interessats/des poden trucar al telèfon 93 791 05 11 o bé enviar un correu electrònic a oficines@svmontalt.cat


Totes les tramitacions i els terminis administratius d'expedients han quedat suspesos

S’han interromput tots els terminis oberts de tramitació de procediments municipals que ja es reprendran quan se superi la situació d'alarma. Se segueixen poden fer tràmits telemàtics a través del web municipal www.svmontalt.cat.


L’Oficina d’Atenció a la Ciutadania és físicament tancada i l’atenció es fa telefònicament al telèfon 93 791 05 11, de dilluns a divendres, de 9 a 14h, i els dimecres també, de 16 a 19.30h.

Tots els equipaments municipals resten tancats al públic, excepte Policia local i Serveis socials que només atendran presencialment en casos urgents i inajornables.

Tot i que la tramitació i els terminis administratius d'expedients han quedat suspesos i atès que les oficines de l’Organisme de Gestió Tributària de la Diputació de Barcelona romanen tancades, l’Ajuntament i el Organisme han arribat a un acord per facilitar l’obtenció i el pagament de les autoliquidacions de taxes de les sol·licituds iniciades per via telemàtica.


Ajudes, mesures i recomanacions per a empreses, autònoms i treballadors/es

Les regidories de Promoció Econòmica, Comerç i Turisme han creat un servei d’atenció telefònic i digital destinat a les empreses, autònoms i professionals, i persones treballadores per informar de les mesures adoptades en matèria econòmica per l’Ajuntament, el Govern de la Generalitat de Catalunya i pel Govern de l’Estat per fer front a la situació excepcional d’estat d’alarma provocada per la Covid-19.

En aquest sentit, s'ha habilitat un formulari perquè les persones treballadores i els autònoms i comerços de Sant Vicenç de Montalt plantegin les seves consultes o dubtes i així acompanyar-los en aquest procés. Podeu fer les vostres consultes a través d’aquest FORMULARI

També us facilitem els telèfons i correus electrònics de contacte del personal tècnic de Comerç, Turisme i Promoció Econòmica, que us atendrà, de dilluns a divendres, de 9 a 14h:

En aquest ENLLAÇ, que anem actualitzant, també podeu trobar informació d’interès sobre ajuts, contactes, serveis... destinats a treballadors/es, autònoms i empreses.

Tanmateix, en el marc de la Finestreta Única Empresarial, el Departament d’Empresa i Coneixement posa a disposició d’aquests col·lectius un servei d’atenció personalitzada a través de diversos canals: podeu accedir-hi des d'aquest  ENLLAÇ.

OAC DE L'AJUNTAMENT
Publicat el 05.04.2020
COMPARTIR
Comparteix al FacebookCompartir a Twitter

C/ Sant Antoni, 13 - 08394 Sant Vicenç de Montalt

^