X
Brigada Jove 2024
Botó que mostra/amaga menú superior
Botó que mostra/amaga menú lateral
Notícies - Actualitat
L'Ajuntament suspèn i ajorna el pagament de tributs municipals com a mesura d'ajut urgent davant l'estat d'alarma pel COVID-19


S’ajorna el pagament d'alguns impostos i no es cobraran els rebuts de la llar d'infants, l'escola de música i les activitats esportives.


L’Ajuntament de Sant Vicenç de Montalt ha acordat una sèrie de mesures econòmiques dedicades a pal·liar les conseqüències econòmiques i socials que està deixant ja la pandèmia del coronavirus.


Les mesures adoptades s'adrecen a la ciutadania, els autònoms, el comerç i les empreses, i inclouen la suspensió o l’ajornament de diversos impostos i rebuts municipals.


Tanmateix, l’Ajuntament treballa en altres mesures per ajudar els santvicentins i santvicentines i per col·laborar en la dinamització econòmica un cop es doni per finalitzat el confinament. En aquest sentit, el consistori estudia quines són les ajudes directes que podrà oferir a famílies, empreses i autònoms.

Mesures extraordinàries de caràcter tributari

  • Impost de vehicles de tracció mecànica: El termini de cobrament s’ha ampliat fins al 2 de juny amb data de càrrec del rebut domiciliat el dia 1 de juny.
  • Preus Públics

    S’ha suspès el cobrament de les quotes de l'Escola Bressol Els Garrofers, l'Escola de Música L'Oriola i les escoles de Dansa i Gimnàstica Artística. Una vegada aixecades les mesures decretades per l’estat d’alarma, es procedirà a regularitzar els pagaments en funció dels serveis prestats.
  • Taxes

    S’establirà la reducció de la taxa de terrasses per la part proporcional als establiments comercials i de restauració que s’han vist afectats per les restriccions de l’estat d’alarma.

    Es pretén que aquesta mesura, juntament amb altres que s’estan estudiant implantar,  com les reduccions proporcionals de la taxa de residus comercials o la  que abonen els paradistes del mercat ambulant, serveixin per a pal·liar els efectes negatius que la crisi de la Covid-19 està desencadenant sobre el teixit comercial i empresarial local.

    En aquest sentit, des de les regidories de Promoció Econòmica, Comerç i Turisme, ja s’està contactant amb el teixit productiu del municipi per copsar les seves necessitats amb l’objectiu d’establir les línies d’ajut. 

  • Zona blava: es mantindrà la gratuïtat fins que duri el període d’alarma
  • Recaptació executiva: No s’estan dictant provisions de constrenyiment, diligències d’embargament ni altres actuacions del procediment executiu.
  • Multes de trànsit: S’han suspès el terminis i no s’està realitzant cap actuació.
  • Fraccionaments i ajornaments de tributs: els terminis s’han vist ampliats d’acord amb el següent detall:
    • Ajornaments o fraccions, concedits abans del 18 de març de 2020, amb data de venciment entre el 18 de març i el 30 d’abril de 2020: el seu venciment es produirà el 30 d’ abril de 2020.
    • Ajornaments o fraccions, concedits després del 18 de març de 2020, el seu venciment es produirà el 20 de maig de 2020.

      Tanmateix, un cop es suspengui l’estat d’alarma, conscients de les dificultats econòmiques que puguin existir en aquell primer moment, l’Ajuntament estudiarà de manera individualitzada les demandes de fraccionament i d’ajornament dels tributs de cobrament periòdic.

  • Reducció del 50% del cànon de l'aigua per als mesos d'abril i maig (mesura impulsada per la Generalitat de Catalunya)

    En el període comprès entre l’1 d’abril i el 31 de maig de 2020, com a conseqüència de la declaració de l’estat d’alarma, s'aplicarà una reducció en el tipus de gravamen del cànon de l’aigua corresponent als següents usos de l’aigua:
    • S’amplia el cànon social a tots els trams de la factura
    • Reducció universal del 50% del cànon de l’aigua per als usuaris domèstics
    • Reducció del 50% del cànon de l’aigua per als usuaris industrials i activitats econòmiques


IMPORTANT: Totes les tramitacions i els terminis administratius d'expedients han quedat suspesos


S’han interromput tots els terminis oberts de tramitació de procediments municipals que ja es reprendran quan se superi la situació d'alarma. Se segueixen poden fer tràmits telemàtics a través del web municipal www.svmontalt.cat.

L’Oficina d’Atenció a la Ciutadania és físicament tancada i l’atenció es fa telefònicament al telèfon 93 791 05 11, de dilluns a divendres, de 9 a 14h, i els dimecres també, de 16 a 19.30h.


Tot i que la tramitació i els terminis administratius d'expedients han quedat suspesos i atès que les oficines de l’Organisme de Gestió Tributària de la Diputació de Barcelona romanen tancades, l’Ajuntament i el Organisme han arribat a un acord per facilitar l’obtenció i el pagament de les autoliquidacions de taxes de les sol·licituds iniciades per via telemàtica.

OAC DE L'AJUNTAMENT
Publicat el 05.04.2020
COMPARTIR
Comparteix al FacebookCompartir a Twitter

C/ Sant Antoni, 13 - 08394 Sant Vicenç de Montalt

^