C/ Sant Antoni, 13 - 08394 Sant Vicenç de Montalt
El primer ple municipal després de l'elecció de Víctor Llasera com a alcalde va servir per conèixer la distribució de regidories entre les formacions que conformen el nou govern.
El Ple de l'Ajuntament de Sant Vicenç de Montalt va donar el vistiplau el passat 29 d'octubre al cartipàs municipal pel que resta de mandat, després del canvi produït al capdavant de l’Alcaldia. Víctor Llasera (JuntxSVM) ha volgut crear un govern sòlid, obert i paritari, amb la participació de representants de diverses forces polítiques: JxSVM, Units per avançar, Primàries, ERC, 9SV i la CUP.
Pel que fa a les regidories, entre les principals novetats hi ha la creació de la Regidoria d’Habitatge, la desaparició de la de Gestió Energètica -atès que aquest àmbit ja queda inclòs en la Regidoria de Medi Ambient- i canvis en algunes de les existents, que passen a anomenar-se «Regidoria d'Infància i Joventut» i «Regidoria de Participació Ciutadana i Transparència».
Un cop aprovat el cartipàs la distribució de tinences d’alcaldia i regidories queda de la següent manera:
El Consell de Govern
La principal novetat del nou cartipàs municipal és la desaparició del Consell Assessor del Govern i la creació del Consell de Govern que està integrat per l'alcalde i tots els regidors i regidores amb competències delegades. El Consell té, entre altres funcions, l’estudi, informe i consulta dels assumptes que han de ser sotmesos als diferents òrgans de govern de l’Ajuntament.
Per a l'alcalde de Sant Vicenç, Víctor Llasera, 'l’acord establert per al nou govern municipal reflecteix la voluntat majoritària que van expressar els veïns i les veïnes a les darreres eleccions municipals: un govern obert, transparent i transversal'. Llasera explica que, juntament amb l'equip humà que l'acompanya, 'actuaran amb ètica, fermesa i la voluntat de servei públic que reclama l’actual situació de crisi sanitària, social i econòmica'.
Retribucions i indemnitzacions
Durant el ple es van aprovar també les indemnitzacions a percebre pels membres del consistori per a l’assistència efectiva a òrgans col·legiats, que només han registrat una petita variació en haver-se incrementat en 50 euros l'assistència a les sessions del Ple. D'altra banda, l'any vinent és previst que la xifra global destinada a indemnitzacions disminueixi, ja que l'alcalde no rep cap retribució en concepte de dedicació. Tot plegat queda distribuït de la següent manera:
Remarcar que l’import a percebre per cada regidor membre del Consell de Govern serà d’un màxim de quatre sessions al mes. Per la seva banda, els regidors membres de la Junta de Govern Local, alhora membres del Consell de Govern percebran com a màxim l’import corresponent a dues Juntes de Govern i dues sessions de Consell de Govern al mes.
El plenari també va aprovar la creació de tres noves comissions informatives, la de Seguiment de l'actualitat relacionada amb la Covid-19, la de de Medi Ambient i la d'Igualtat, així com la composició de les diferents comissions i els representants municipals en altres òrgans col·legiats.
C/ Sant Antoni, 13 - 08394 Sant Vicenç de Montalt